Iværksætter-studerende udviklede idéer i Berlin

17 studerende fra Syddansk Universitet er netop hjemvendt fra en international iværksætter-sommerskole i Berlin.

Når en iværksætter vil have fat i potentielle samarbejdspartnere, skal vedkommende være i stand til at præsentere sin forretningsidé kort og præcist.

Det lærte 17 studerende fra Syddansk Universitet for nylig på en international iværksætter-sommerskole i Berlin, der er arrangeret af blandt andre IDEA Entrepreneurship Centre ved Syddansk Universitet.

En af de studerende, der fik erfaring med at pitche sin forretningsidé, var Sune Hjort, der læser til civilingeniør på Syddansk Universitet. Han er ved at udvikle en teknologi, der kan omdanne spildvarme til strøm.

- Det er svært, når man skal tage hele sin idé, som man har arbejdet med i et år, og så pakke den ned og forklare den på tre min. Det er en kæmpe udfordring, siger Sune Hjort, der fortæller, at han helt sikkert vil bruge sin pitch hjemme i Danmark, så han kan få partnere og funding til en prototype.

På turen fik de studerende også indblik i Berlins iværksættermiljø, og de besøgte blandt andet Telekoms  miljø for nye iværksættere.

Sommerskolen havde deltagelse af 35 iværksætter-studerende fra hele verden.

Læs mere om IDEA Entreprenurship Centre

Redaktionen afsluttet: 02.09.2015