Askegaard bliver generalsekretær for NIBES

Søren Askegaard er blevet udnævnt til generalsekretær for NIBES, der er et internationalt netværk af business schools.

Professor Søren Askegaard ved Institut for Marketing & Management bliver generalsekretær for det internationale netværk NIBES - Network of International Business and Economics Schools.

Netværket samarbejder om studenter- og lærerudveksling, programudvikling og double degree-programmer, hvor studerende uddanner sig parallelt mod to universitetsgrader på to universiteter.

NIBES er også et forum for udveksling af ideer til administrativ praksis, international dataindsamling og forskningssamarbejde og sætter ikke mindst fokus på at fremme etik og bæredygtighed i erhvervsuddannelser på globalt plan.

NIBES har eksisteret siden 1996 og har været pionerer inden for internationale universitetsnetværk. Der er 21 medlemsinstitutioner fra 19 lande, som spænder lige fra Japan, Sydkorea og Indonesien i øst til Peru, USA og Mexico i vest.

Det Samfundsvidenskabelige Fakultet ved SDU er det eneste danske universitet, der er medlem af netværket. Udnævnelsen af Søren Askegaard til generalsekretær gælder foreløbig for to år.

Læs mere om NIBES

Redaktionen afsluttet: 25.06.2015