Det Frie Forskningsråd støtter fire nye forskningsprojekter på Naturvidenskab

Tre forskere får støtte til fire projekter.

Igen i år uddeler Det Frie Forskningsråd bevillinger til en række forskningsprojekter, der iflg. rådet har potentiale til at forbedre vores liv og levevis og bidrage med skelsættende forskning til gavn for samfundet.

I år har rådet modtaget ansøgninger for 5,5 milliarder kroner, og der er bevilget samlet 565 millioner kroner. Heraf er 46 mio. kroner gået til SDU.

Til forskere på Det Naturvidenskabelige Fakultet er der uddelt følgende bevillinger:

Lektor Christer Ejsing, Institut for Biokemi og Molekylær Biologi, har modtaget 2.348.640 kr. fra puljen Natur & Univers til projektet Characterizing the spatiotemporal regulation of lipid metabolism during neurodevelopment.

Professor mso Martin Røssel Larsen, Institut for Biokemi og Molekylær Biologi, har modtaget to bevillinger: 1.884.452 kr. fra puljen Natur & Univers til projektet Identification of novel PTM signalling mechanisms in the active zone of nerve-terminals. 2.239.200 kr. fra puljen Teknologi & Produktion til projektet Modulation of signalling pathways in isolated nerve-terminals by isomerization of proline.

Lektor Owen Jones, Biologisk Institut, har modtaget 2.547.360 kr. fra puljen Natur & Univers til projektet Modelling demographic responses to climate change across the animal and plant kingdoms.

Redaktionen afsluttet: 22.06.2016