Fremtidens ledere fra SDU møder Barack Obama

Syddansk Universitets store internationale fokus understreges yderligere, når studerende og øvrige gæster møder den tidligere præsident Barack Obama, der gæster SDU Kolding den 28. september.

Barack Obama var en historisk præsident, som i den grad satte et globalt aftryk. Og selvom Barack Obama forlod præsidentembedet i januar 2017, er han også som ex-præsident en yderst eftertragtet taler.

Den 28. september indtager han podiet på SDU Kolding som gæstetaler, når SDU, i et i samarbejde med Kolding Kommune og Business Kolding, lægger lokaler til et lukket arrangement for 200 særligt inviterede studerende og øvrige inviterede gæster.

- Arrangementet er en unik mulighed for, at vi som regional spiller kan bakke op om en enestående begivenhed her i Region Syddanmark. Det er et arrangement, som på alle måder understøtter SDU’s strategiske mål om at være et internationalt universitet, der udfolder de mange talenter og fremmer det unikke, siger Bjarne Graabech Sørensen, prorektor på SDU.

Bjarne Graabech Sørensen fremhæver samtidig den enestående mulighed, besøget giver studerende og forskere for at komme i dialog med en af mest betydningsfulde politikere i nyere tid.

Barack Obamas besøg giver fremtidens ledere i form af de studerende muligheden for at møde et karismatisk og inspirerende menneske, der har haft stor betydning for verdens udvikling de seneste mange år.

Bjarne Graabech Sørensen, prorektor

- Desuden giver besøget et relevant input til vores stærke forskningsmiljøer inden for blandt andet samfundsfag, ledelse og entrepreneurship, siger Bjarne Graabech Sørensen.

For yderligere oplysninger vedrørende SDU’s rolle i arrangementet kontakt Bjarne Graabech Sørensen, prorektor på SDU, på mobil: 60 11 10 25.

Læs Kolding Kommunes pressemeddelelse

Bliv klogere på Barack Obama

Vi har her samlet flere af SDU’s eksperter, som fortæller mere om Barack Obamas betydninger for amerikansk politik.

Læs mere om SDU

SDU's strategi