Menu

FAQ om elektroniske materialer

Indholdsfortegnelse:

1) Hvordan må adgangen til de elektroniske materialer bruges?

2) Hvordan søger man?

3) Hvad gør jeg, hvis min adgang ikke virker?

4) Kan jeg få adgang til bibliotekets e-ressourcer via Google og via alerts?

5) Hvor kan jeg få support?

 

Hvordan må adgangen til de elektroniske materialer bruges?

Du må printe og downloade materialet i rimeligt omfang til eget brug. Systematisk download er ikke tilladt.

Du må benytte adgangen til personligt forsknings- og studiebrug. Det er således ikke tilladt at benytte adgangen i forbindelse med studiejob, praktikophold o.l. Dit password til adgangen er personligt og må aldrig overdrages til andre.

Al trafik vedrørende adgang bliver logget både hos dataudbyderen og på biblioteket.

Misbrug vil medføre disciplinære sanktioner.


Hvordan søger man?

Find trykt tidsskrift: Hvis du leder efter et bestemt tidsskrift, kan du søge i bibliotekets Katalog.

Find elektronisk tidsskrift: Hvis du leder efter et bestemt elektronisk tidsskrift, kan du søge titlen i listen over bibliotekets elektroniske tidsskrifter.

Find artikel: Hvis du skal søge efter artikler, henviser vi til Summon eller bibliotekets bibliografier, databaser samt tidsskriftsdatabaser, som du finder her.

Søg ud fra reference: Hvis du har en reference og gerne vil vide, om biblioteket har artiklen i elektronisk udgave, kan du bruge Citation Linker. Hvis vi ikke har artiklen online, får du i stedet mulighed for at bestille den.

 

Hvad gør jeg, hvis min adgang ikke virker?

  • Får du fejlen ’Siden kan ikke vises’, kan det skyldes en blokering i en installeret firewall på din computer eller på det netværk du bruger. For at adgangen virker skal port 2048 være åben. Sidder du på et netværk udenfor SDU, kan din IT-afdeling have brug for følgende information, hvis der skal åbnes for ovennævnte port:

        130.225.157.199:2048  /  Proxy1-bib.sdu.dk:2048

  • Sæt browseren til at acceptere cookies.
  • Slet browserdata og cookies i browseren. Vælg Funktioner; internetindstillinger; slet filer/slet cookies.
  • Virker ovenstående ikke så prøv evt. at skifte browser eller opdatere til den nyeste version.
  • Skift dit password hvis: 
  • Det er under 12 tegn.
  • Det indeholder en af disse tegn: Mellemrum`´^¨:.€ÆØÅæøå?!§$

     

Ebook Central

Bliver du ved med at få adgangslogin-siden, så ryd din cache (det gør du under internetindstillinger). Luk derefter alle åbne faner og genstart din browser.

For mere information om e-bøger klik her.

 

Kan jeg få adgang til bibliotekets e-ressourcer via Google og via alerts?

Ja, det kan du ved at downloade et plugin til din browser. Hvis du f.eks. googler dig frem til en artikel, bog eller database og ikke får fuld tekst adgang, klikker du på plugin-ikonet, og browseren undersøger, om du har adgang via Syddansk Universitetsbibliotek. Det samme gælder links til artikler, du får tilsendt i alerts fra udgiverne.

 

 

 

Hvor kan jeg få support?

Kontakt Licenskontoret på mail e-tss@bib.sdu.dk eller på tlf. 6550 2632. 

 

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies