Danish Diabetes Academy sikrer tre nye ph.d.-projekter på SDU

I alt har Danish Diabetes Academy, sikret 22 forskningstalenter penge, så 12 kan gennemføre en ph.d., 10 en postdoc, og fire miljøer få den udvikling, som gæsteprofessorer inden for diabetes kan bidrage med.

På Syddansk Universitet glæder tre yngre forskere sig over, at de hver har fået 1,1 millioner kroner til at gennemføre et ph.d.-forløb og fordybe sig i forskning de næste tre år. Pengene kommer fra Danish Diabetes Academy, en murstensløs institution, der skal fremme diabetesforskning, fysisk placeret på OUH/SDU.

De tre forskere er jordemoder Maria Hornstrup Christensen, sociolog Marianne Vie Ingersgaard Jørgensen og Arupa Rijal.

Her kan du læse de tre portrætter:

Maria Hornstrup ChristensenMarianne Ingersgaard

Maria Hornstrup Christensen

Maria Hornstrup Christensen, OUH, får som den første jordemoder en ph.d.-bevilling fra Danish Diabetes Academy

Marianne Vie Ingersgaard

Marianne Vie Ingersgaard er sociolog og skal forske i, hvordan man bedst hjælper unge med diabetes

Anupa
Anupa Rija

Anupa Rijal, master i folkesundhedsvidenskab, vil forebygge for tidlige dødsfald i lavindkomstlande

Redaktionen afsluttet: 18.12.2018