Klimarapport

Fik du set pressemødet, hvor FN’s klimarapport blev præsenteret?

I anledning af, at FN’s klimapanel, IPCC, udgav sin 6. klimarapport, blev der afholdt pressemøde på SDU. Du kan se pressemødet her.

Af Nicolai Lynge Clausen, , 09-08-2021

Klima-, energi- og forsyningsminister Dan Jørgensen deltager sammen med to af klimarapportens hovedforfattere, heriblandt prorektor på SDU og professor i klimaforandringer Sebastian Mernild, og de vil præsentere rapportens hovedresultater.

Der er mulighed for at følge pressemødet for interesserede og journalister, der ikke har mulighed for at møde op i Odense.

Bemærk at der ikke er mulighed for at stille spørgsmål undervejs, hvis du følger pressemødet via skærmen. Eventuelle interviews skal klares efterfølgende over telefon.

Program for pressemødet:

Kl. 11.30

Velkomst ved Sebastian Mernild, professor i klimaforandringer og prorektor på SDU.

Kl. 11.35

Indledning ved Dan Jørgensen, klima-, energi- og forsyningsminister.

Kl. 11.40

Hovedbudskaber og præsentation af Atlas ved Sebastian Mernild, professor i klimaforandringer og prorektor på SDU og hovedforfatter på IPCC-rapporten.

Kl. 11.50

Ramme og kontekst i forhold til tidligere IPCC-rapporter ved Jens Hesselbjerg Christensen, professor i is-, klima- og geofysik på Københavns Universitet og hovedredaktør på IPCC-rapporten.

Kl. 12.00

Dansk kontekst og IPCC-processen ved Kristine Skovgaard Madsen, forskningschef på Danmarks Meteorologiske Institut, DMI.

Kl. 12.10

Panelet besvarer spørgsmål fra journalisterne.

Redaktionen afsluttet: 09.08.2021