Skip to main content

Uddannelsens opbygning

Kandidatuddannelsen, der varer 2 år fordelt på 4 semestre, bygger oven på en relevant bachelor- eller diplomingeniøruddannelse.

Hvert semester på kandidatdelen er baseret på et tema: 
1. semester: Simulationer og sociale medier
2. semester: Simulationer og sociale medier 
3. semester: Specialisering gennem valgfag samt specialeforberedelser 
4. semester: Speciale 

Indholdet er bygget om tre fagsøjler: 
- Software engineering og robotteknologi 
- Domænespecifikke kurser
- Laboratoriearbejde

Fagsøjlerne indeholder bl.a. følgende emner

Software Engineering og robotteknologi
- 3D-modellering
- Udvikling af real-time webapplikationer
- Programmering af robotter og andre fysiske enheder
- Robotter og humanoider

Domænespecifikke kurser
- Human computer interaction
- Human robotic interaction
- Mening i interaktion
- Menneskers kognitive forståelse af deres omverden
- Læring i sociale medier

Laboratoriearbejde
- Anvendelse af et moderne udviklingsmiljø til konstruktion af avancerede 3D-computerspil og -simulationer
- Anvendelse af moderne udviklingsmiljø til konstruktion af avancerede læringsapplikationer i sociale medier.

Eksempel på skema

Herunder ser du et eksempel på, hvordan et ugeskema kan se ud for en studerende på 1. semester. Skemaet varierer fra uge til uge, men der kan som udgangspunkt være skemalagt undervisning på hverdage i tidsrummet 8-18. Du har naturligvis pauser i løbet af dagen, fx ’det akademiske kvarter’ eller frokostpause.

Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag

Data communication
08:00 - 12:00

Undervisning

Advanced Artificial Intelligence for Games
08:00 - 12:00

Undervisning

Fysisk Interaktiv software
08:00 - 12:00

Undervisning

Social Technology Lab
08:00 - 12:00

Undervisning

Valgfag
12:00 - 16:00

Undervisning

Sociale medier og læring
12:00 - 16:00

Undervisning

Technology, Material objects and Human beings
12:00 - 16:00

Undervisning

Se flere eksempler på ugeskemaer her.