Forskningens Døgn 2015

Forskning i børnehøjde og Pecha Kucha

CMSS tog igen i år aktiv del i Forskningens Døgn i Esbjerg.

Formidlingsstand målrettet Esbjerg kommunes 5. klasser

Ligesom i de forrige år, var forskere fra både CMSS og Forskningsenheden for Sundhedsfremme repræsenteret på UC-Syddanmark for at formidle den forskning, som foregår på det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på SDU i Esbjerg. Målgruppen for Forskningens Døgn er 5. klasserne i Esbjerg Kommune, så igen i år blev der gjort meget ud af at præsentere de forskningsmæssige resultater i børnehøjde. Standen var dekoreret med farverige plakater og diverse sikkerhedsudstyr så som hjelm, høreværn, sikkerhedsdragt m.m.. For at fange børnenes opmærksomhed var der produceret en særlig tipskupon med en række spørgsmål, hvortil svarene var at finde på plakaterne. Vinderne kunne frit vælge mellem SDU tasker, drikkedunke og keyhangers. Standen bød også på en tegnekonkurrence, hvor eleverne kunne tegne deres bud på, hvad sundhed er for dem.

Forskningens Doegn 2015 1    Forskningens Doegn 2015 4    Forskningens Doegn 2015 3

Pecha Kucha

Sammen med 8 andre forskere fra de videregående uddannelser i kommunen, præsenterede Lulu Hjarnø fra CMSS et oplæg om forskning torsdag den 23. april på Huset i Esbjerg. I sit oplæg introducerede hun CMSS og en række af centrets forskningsprojekter. Formidlingsformen for oplægget kaldes for Pecha Kucha og er en særlig præsentationsform (20 x 20). Oplagsholderen har 20 slides, og vedkommende må kun benytte 20 sekunder på at tale om hvert slide. Konceptet tvinger således oplægsholderen til at holde sig skarpt til emnet og pointerne, hvilket resulterer i en intens oplevelse for tilhørerne.

Forskningens Doegn 2015 Pecha Kucha

Redaktionen afsluttet: 27.04.2015