Skip to main content

Bøger // Bøker // Böcker

Andersen, Thomas Hestbæk: Sæt ord på! Syddansk Universitetsforlag. 2007

Andersen, Thomas Hestbæk og Morten Boeriis (red.): Nordisk socialsemiotik. Pædagogiske, multimodale og sprogvidenskabelige petspektiver. Syddansk Universitetsforlag, 2012.

Andersen, Thomas Hestbæk og Flemming Smedegaard: Diamanten. En model til kommunikationsplanlægning. Samfundslitteratur, 2012.

Andersen, Thomas Hestbæk og Flemming Smedegaard: Kommunikationsplanlægning. Samfundslitteratur, 2009.

Andersen, Thomas Hestbæk og Flemming Smedegaard: Hvad er meningen? Syddansk universitetsforlag, 2005.

Berge, Kjell Lars og Eva Maagerø (eds.): Semiotics from the North. Nordic approaches to systemic functional linguistics. Novus. 2005

Berge, Kjell Lars, Patrick Coppick, Eva Maagerø (red): Å Skape mening med språk. En samling artikler av M.A.K. Halliday, R. Hasan, J. R. Martin. Cappelen 1998

Björkvall, Anders: Den visuella texten - multimodal analys i praktiken. Stockholm: Hallgren och Fallgren. 2009.

Engebretsen, Martin (red.): Skrift/Bilde/Lyd. Analyse av sammensatte tekster. Kristiansand: Høyskoleforlaget. 2010.

Frimann, Søren: Kommunikation - tekst i kontekst: tekstanalyse med systemisk funktionel lingvistik. Aalborg Universitetsforlag, 2004.

Holmberg, Per, Anna-Malin Karlsson & Andreas Nord: Funktionell textanalys. Stockholm: Norstedts. 2011.

Karlsson, Anna-Malin og  Per Holmberg Grammatik med betydelse: en introduktion till funktionell grammatik. Hallgren & Fallgren. 2007

Løvland, Anne: På jakt etter svar og forståing. Lesing av samansette fagtekstar. Fagbokforlaget.

Maagerø, Eva: Språket som mening. Innføring i funksjonell lingvistikk for studenter og lærere. Universitetsforlaget, 2005.

Maagerø, Eva og Elise Seip Tønnesen: Å lese i alle fag. Universitetsforlaget. Oslo 2006

Mulvad, Ruth: Et ord flyver op. Skriftlighed. Sættet består af 3 bøger: Undervisningsbog. Elevfagbog. Lærervejledning. I serien Dansk i dialog. Alinea, 2002.

Mulvad, Ruth: Kommer tid - kommer sprog. Sproglære. Sættet består af 3 bøger: Undervisningsbog. Elevfagbog. Lærervejledning. I serien Dansk i dialog. Alinea, 2002.

Mulvad, Ruth: Sprog i skole. Læseudviklende undervisning i alle fag. Funktionel lingvistik. Alinea, 2009.

Nielsen, Lene: Sproglig tekstanalyse: Evaluering. Et funktonel grammatisk perspektiv på værdisætning i tekster. Syddansk Universitetsforlag. 2007

Nørgaard, Nina: Systemic Functional Linguistics and Literay Analysis. A Hallidayn Approach to Joyce. A Joycean Approach to Halliday. University Press of Southern Denmark. 2003

Sørensen, Birte, Else Lammers, Ruth Mulvad, Britta Rahlf, Marianne Rothmann: Danskdidaktik i praksis - brudstykker af et mønster. Kroghs Forlag, 2004.

Tønnessen, Elise Seip (red.): Sammensatte tekster: barns tekstpraksis. Oslo: Universitetsforlaget, 2010.          

Tønnessen, Elise Seipt og Vollan, Magnhild: Begynneropplæring i en sammensatt tekstkultur. Kristiansand: Høyskoleforlaget, 2010.