Er ansat som lektor på Institut for Sprog og Kommunikation. Hendes ph.d. afhandling omhandlede humaniorastuderendes innovative læringsprocesser gennem et kvalitativt case studie på to danske universiteter. Tine underviser og vejleder i innovative forløb på både bachelor og kandidatniveau på Humaniora, og hendes forskningsinteresser omfatter kompetenceafklaring, innovative og entreprenante læreprocesser, studerendes personlige udvikling gennem uddannelse, samt dannelse i et bredere perspektiv. Hun har blandt andet beskæftiget sig med aktionsforskning, case studier og mixed methods som forskningsdesigns. Tine leder en arbejdsgruppe på det humanistiske fakultet, der beskæftiger sig med studerendes og dimittenders employabilitet, og hun er involveret i forskellige udviklingsprojekter, der har fokus på at understøtte studerendes faglige og personlige udvikling i uddannelsesforløbet. Hun har desuden tilknytning til vidensbyen Cortex og iværksættermiljøet i Cortex Lab, hvor hun samarbejder på tværs af fakulteter omkring forskning og praksis indenfor innovation og entreprenørskab.
Publikationsliste:
- Jensen, Tine Lynfort (2006): ”Et herligt blæsevejr – de første erfaringer med undervisning i innovation, projektledelse og teambuilding på International Virksomhedskommunikation, Syddansk Universitet, EMU, København
- Jensen, Tine Lynfort & Jensen, Søren (2007): ”Virksomhedsudvikling for begyndere – en ordentlig mundfuld”, CESCO Rapport, København
- Jensen, Tine Lynfort & Åbom, Anne (2009): ”When culture becomes a factor to consider”, in Blasco & Zølner (red): Teaching Cultural Skills, pp. 189-205, Nyt fra Samfundsvidenskaberne, København
- Jensen, Tine Lynfort (2010): ”Fra tanker til handling og tilbage igen. Kommentar til artiklen Inquiry-based education – har naturfagsundervisningen i Danmark brug for det?”, MONA, januar 2010.
- Jensen, Tine Lynfort (2011): ”Who can become an entrepreneur? – er et godt spørgsmål. En analyse af humaniorastuderende og entrepreneurship education”, Ph.D. afhandling, Syddansk Universitet, Institut for Sprog og Kommunikation
- Jensen, Tine Lynfort (2011): ”Operationen lykkes hvis studenten overlever – En diskussion af det refleksives betydning i en handlingsorienteret undervisning”, i Kirketerp & Greve (red): Entreprenørskabsundervisning, Aarhus Universitetsforlag
- Jensen, Tine Lynfort (2012): ”Effectuation i den entreprenante læreproces på humaniora”, udgivet online af Fonden for Entreprenørskab, p. 1-38
- Jensen, Tine Lynfort (2012): ”Legal Aliens in Entrepreneurship – An analysis of Entrepreneurship Education and Humanistic Students”, in International Review of Entrepreneurship, (2), p. 1-26
- Jensen, Tine Lynfort (2013): “Socialt entreprenørskab blandt studerende på humaniora”, udgivet online af Fonden for Entreprenørskab, p. 1-36
- Jensen, Tine Lynfort (2014): ”Progression og innovation – hvordan kan de to begreber berige hinanden og universitetsundervisning?”, i Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Årg. 9, nr. 17
- Jensen, Tine Lynfort (2014): ”A holistic person perspective in measuring entrepreneurship education impact – Social entrepreneurship education at the Humanities”, in The International Journal of Management Education, 12, 349-364
- Jensen et al (2015) in Troelsen & Nørgaard, ed: Learning TAL2014 – Proceedings from the conference TAL2014: ”Triple Helix om aktiv læring”, 49-54, Syddansk Universitet
- Jensen et al (2016) in Wick et al: Bedømmelse og evaluering af innovations – og entreprenørskabsundervisning på de danske universiteter, 40-43, Fonden for Entreprenørskab
- Mandrup, M. & Jensen, T. (2017): “Educational Action Research and Triple Helix principles in Entrepreneurship Education: Introducing the EARTH design to explore individuals in Triple Helix collaboration”, in Triple Helix, dec. 2017, 4:5
- Jensen, Tine Lynfort (2018): “Back to Bildung - A Holistic Competence-based Approach to Student Engagement in Innovation Learning Processes in Higher Education”, in Sense Publications, accepted and in publication
- Jensen, Tine Lynfort (2018): “After postmodernism comes….bridging between deconstruction and (re)construction in educational theory and practice”, in Educational Philosophy & Theory, special issue, accepted and in publication