Skip to main content

Master i offentlig ledelse

Omdømmeledelse

Det lærer du

I faget lærer du, hvordan du som leder kan øge din organisations omdømme? Målet er at kunne identificere faktorermed betydning for din organisations omdømme med henblik på at forbedre din organisations omdømme med særligt fokus på tiltag rettet mod rekruttering, arbejdsprocesser og aktiviteter.

 

Din profil

Kurset henvender sig til ledere i den offentlige sektor, der ønsker at dykke dybere ned i forskellige perspektiver, der kan være med til at styrke din organisations omdømme.

I faget vil vi diskutere nogle af de håndtag du som leder kan skrue på for at øge din organisations omdømme. Konkretvil vi i faget sondre mellem tre hovedtyper af tiltag, der også vil udgøre fagets tre hovedblokke;

  1. Tiltag rettet mod rekruttering (input)
  2. Tiltag rettet mod arbejdsprocesser og
  3. Tiltag rettet mod aktiviteter (output), der kan øge din organisations omdømme.

Vi vil i den første blok især se på, hvilken rolle medarbejdersammensætningen spiller for omdømmet. I den anden blok vil vi se på, hvordan de processer der er forbundet med at søge om offentlige ydelser og med at modtage offentlige services kan påvirke omdømmet.I den tredje blok vil vi se på, hvad man kan gøre for at undgå uberettiget forskelsbehandling, hvilket også kan være en kilde til (dårligt) omdømme. Endelig vil vi se på samspillet mellem disse faktorer.

 

Sådan giver kurset værdi til din organisation

  • Forbedret forståelse af faktorer med betydning for din organisations omdømme
  • Øget legimitet og bedre relationer til din organisations omgivelser
  • Øget tilvalg af og bidrag til leveringen af din organisations serviceydelser
 

Fakta om faget

Hvornår?
Forår

Hvor?
Syddansk Universitet

Fagmodul
Ledelsesfag (2,5 ECTS)

Fagansvarlig
Thorbjørn Sejr Guul

Pris
7.500 kr.