Der afsættes hvert år midler til gennemførelse af e-læringsprojekter, der kan være med til at støtte udviklingen af e-læring på SDU og bidrage til implementering af de bærende principper for aktiverende undervisning og aktiv læring.
De støttede projekter har allerede bidraget til værdifuld viden om de potentialer, som e-læring giver.
Søg om midler fra E-læringsprojektpulje 2021.
Du vil få mulighed for at søge midler til e-læringsprojekter, der kan bidrage til forankring af de bærende principper for aktiverende undervisning og aktiv læring på dit fakultet.
Der vil blive afsat 300.000 kr., som fordeles til udvalgte e-læringsprojekter, der skal være anvendelsesorienterede og pædagogisk velfunderede.
Du kan læse om rammerne i Opslaget for E-læringsprojektpuljen 2021.
Ansøgningsfristen er 2. november 2020.
Potentielle ansøgere bedes kontakte en af SDUs e-læringsmedarbejdere før udfærdigelse af ansøgningen.
E-læringsprojektpulje 2016-2020.
Nedenstående projekter har fået tildelt midler til e-læringsprojekter i 2016-2020.
2020
Fak |
Kontaktperson |
Emne |
TEK |
Henrik Skov Midtiby |
Classroom shared drawing – et tegnebaseret student response system |
NAT |
Karin Hjernø |
Feedbackpack |
SUND-TEK |
Thiusius Rajeeth Savarimuthu |
VIOLA - Virtuel Okulær Læringsplatform |
TEK |
Diane Bastien |
Development of a web app for supporting active learning: Characterizing the indoor environmental quality |
2019
Fak |
Kontaktperson |
Emne |
SUND- TEK |
Saifuddin Khalid og |
VR and AR technology blend for cross-location teaching ...... |
SUND |
Claire Gudex |
Academic writing in English: e-Tools for developing writing skills in the health sciences |
SAM |
Marianne Storgaard |
Udvikling af portfolio-undervisning og -eksamen |
SAM |
Zhiru Sun |
Design effective learning groups in a flipped statistic course |
NAT |
Alexander H. Teusch |
Reducing exam anxiety by the implementation of continous evaluation via e-learning tools |
TEK-SAM |
Flemming Nissen |
Praktisk erfaring med markedet |
TEK |
Diane Bastien |
Development of a database for supporting research-based learning activities. |
2018
Fak |
Kontaktperson |
Emne |
SUND |
Ole Graumann |
Virtual reality til basal klinisk ultralyd - færdighedstræning af medicinstuderende |
SUND |
Arja Aro |
Online self-study tool for the Public Health Ethics course |
TEK |
Charlotte Pedersen |
Blackboard understøttet projektvejledning |
TEK |
Lone Borgersen |
Problemorienteret projektarbejde - et online kursus |
TEK |
Gunver Majgaard |
Design af video tutorials i ingeniøruddannelsen |
HUM |
Christian Høgel |
Blended learning i klassisk græsk |
HUM |
Catherine E. Brouwer
|
Bedre sammenhæng i uddannelse: Cases på tværs af discipliner |
2017
|
Kontaktperson |
Emne |
TEK |
Andrea Valente |
SampleMe |
TEK
|
Lone Borgersen |
Enabling Active Learning in Large Classes: Enhancing the Learning Space with Blended Learning |
TEK |
Henrik Skov Midtiby |
Udvikling af interaktive opgaver til første års undervisningen i matematik på ingeniøruddannelserne |
SAM |
Zhiru Sun |
Flip and Introductory Statistic Course |
SAM |
Kristin B. Munksgaard |
Marketing - Udvikling af MCQ til nyt fællesfag |
SAM |
Marianne Storgaard |
Gamification i ledelsesundervisninge´n |
SAM |
Torben Dall Schmidt |
Anvendelse af Screen Annotations i Screencasts og Toolboxes |
SAM |
Christian Hammerich |
Virtual reality som e-lærings platform |
2016
Fak |
Kontaktperson |
Emne |
SDUB |
Kirstin Remvig |
B!NKO 2.0 - Et værktøj til udvikling af de studerendes informationskompetence |
TEK |
Kathrine Bisgaard Christensen(Institut for Kemi-, Bio- og Miljøteknologi) |
On- and offline laboratoriesikkerhed |
SAMF |
Dennis van Liempd(Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse) |
Blended learning med Flipped Classroom som et værktøj til relevans- og kvalitetssikring af ekstern regnskab faget på tværs af de 5 campusser på BA niveau |
SUND |
Hanne Kaae Christensen |
Fælles nordisk kulturudveksling gennem undervisning og vejledning på Master- og Kandidatuddannelser i Ergoterapi og Aktivitetsvidenskab |
TEK |
Søren Jensen (Institut for Teknologi og Innovation) |
Flipping an IPR course |