Skip to main content

Testbaseret optag: Interview på Audiologopædi

 

Se hvornår interviewet finder sted og find dit mødetidspunkt
Interviewet gennemføres online via Zoom tirsdag den 6. maj til fredag den 9. maj 2025 i tidsrummet fra kl. 9.00 - 17.00.

Senest den 2. maj 2025 kl. 12 vil du kunne se dit mødetidspunkt:

Du står listet med din pinkode, som du kan finde under Min info optag.sdu.dk.

Hvis du er forhindret i at deltage på det tildelte tidspunkt, skal du kontakte Helle Hildebrand Hedegaard på hhb@sdu.dk eller tlf. 6550 3326.

Sådan deltager du i interviewet
Selve interviewet foregår via Zoom og fungerer som en videokonference, hvor du deltager i et interview med undervisere fra Audiologopædi i et lukket og sikkert digitalt miljø. 

  • Du deltager i interviewet online hjemme fra din egen computer.
  • Interviewet varer ca. 15 minutter.

Interviewet foregår som en samtale med undervisere fra uddannelsen om din begrundelse for at søge ind på audiologopædi. Samtalen varer ca. 15 minutter.

Vi vurderer dine faglige og personlige kompetencer inden for følgende områder:

  • Faglig motivation
    Hvorfra stammer din interesse for faget og hvordan er det kommet til udtryk i dine valg af relevante aktiviteter?
  • Indsigt i studiet
    Har du sat dig ind i studiets indhold og opbygning?
  • Indsigt i praksisfeltet
    Har du overvejet hvad uddannelsen kan bruges til i praksis, og kender du til praksisfeltet?
  1. På interviewdagen skal du logge på Zoom via det Zoomlink, du har fundet på dette website. Her ser du også din mødetid.

  2. Du vil komme ind i et ”Waiting Room”. Vær forberedt på, at der kan være noget ventetid. Derefter bliver du hentet ind til selve samtalerummet i zoom.

  3. I møderummet vil der være to undervisere fra uddannelsen til stede. Når du kommer ind i møderummet, skal du identificere dig vha. navn og pinkode samt fremvise billedlegitimation, fx pas eller kørekort.

  4. Derefter skal du oplyse dit mobilnummer i tilfælde af teknisk nedbrud. (Alle oplysninger vil efterfølgende blive destrueret.)

  5. Efter dit ID er blevet tjekket, vil interviewet gå i gang. 
 

Hvis du oplever problemer under interviewet

  • Oplever du støj eller ekko under interviewet, kan det ofte afhjælpes ved at tage headset på.
  • Hvis du mister internetforbindelsen og falder ud af interviewet, skal du forsøge at komme retur via Zoom-linket til interviewet. Er det ikke muligt at logge på Zoom igen, vil vi prøve at kontakte dig på din mobiltelefon. 

Det er dit ansvar

Det er dit ansvar at sikre, at din computer lever op til de tekniske krav. Du har ansvaret for at kontrollere, at din computers opsætning og internetforbindelse er velfungerende samt at din strømforsyning virker. Vi råder dig til at gennemføre testen adgang til Zoom inden interviewdagen.


 

 Sådan bliver du klar til interviewet

Inden du skal deltage i interviewet, er det vigtigt, at du gennemgår følgende trin: 

Installér Zoom

  • Gå til Zoom-webstedet https://zoom.us/download og klik på "Download" under overskriften Zoom Desktop Client

  • Vælg den relevante version til din computer (Windows eller Mac)

  • Når overførslen er fuldført, skal du åbne installationsprogrammet og følge vejledningen på skærmen for at installere Zoom

  • Vær opmærksom på at give Zoom adgang til kamera og mikrofon, og genstart evt. efter installation af Zoom

  • Når Zoom er installeret, kan du gå til trin 2

Test om du kan anvende Zoom på din computer inden interviewet.  

  • Åbn https://zoom.us/test  og klik på "Join"

  • Hvis du bliver bedt om det, skal du indtaste dit fulde navn og klikke på"Deltag i møde"

  • Tjek at lyd, mikrofon og kamera fungerer ved at lave en test. Virker alle tre ting, kan du gå videre til trin 3. 

Du kan nu klikke på zoomlinket til interviewet - det står ud for dit mødetidspunkt

Vælg "Join a Meeting"

Du vil blive bedt om at taste dit Møde-ID (meeting ID). Du kan nu:

  • Kopiere hele det tilsendte zoomlink
  • Eller indtaste de sidste cifre (alle tal i zoomlinket)

Indtast derefter dit fulde navn og vælg "Join". Zoom-mødet bør nu begynde.

Vær opmærksom på, at hvis du er ansat ved en virksomhed og anvender en arbejdscomputer, kan du opleve udfordringer med at installere Zoom. Der anbefaler vi, at du anvender web-versionen af Zoom. 
  1. Web-versionen kan tilgås ved at gå ind på siden"zoom.us/join".
  2. Du trykker på "Join a meeting" og indtaster det tilsendte mødelink. Tryk på Join.
  3. Vælg "Join from Your Browser"

Du har selv ansvaret for, at Zoom virker på din computer. Test derfor, om du kan anvende Zoom på din computer inden interviewet.

Tjek din computer og test din internetforbindelse

Du har selv ansvaret for at kontrollere, at din computers opsætning og internetforbindelse fungerer på prøvedagen. 

Her er en række gode råd:

Du bør have en hastighed på mindst 5 Mbps på både download og upload - vi anbefaler, at du tester din internetforbindelse f.eks. hos TDC.dk.

  • Hvis du har mulighed for det, bør du anvende en kablet forbindelse, hvor du sætter et netstik fra din internetopkobling i din computer.
  • Hvis du alligevel anvender trådløst netværk (wifi) er det vigtigt, at du sætter dig tæt på din router eller dit access point.
  • Bed evt. andre i husstanden/andre der bruger samme internetforbindelse om at undlade at streame eller på anden måde belaste internetforbindelsen, mens du deltager i optagelsesprøven.
  • Lav eventuelt et prøveopkald til en du kender, så du er sikker på, at dit kamera virker.

Test dit Zoom og dine indstillinger inden interviewet

Det er dit ansvar at sikre, at din computer lever op til de tekniske krav. Du har ansvaret for at kontrollere, at din computers opsætning og internetforbindelse er velfungerende samt at din strømforsyning virker. Vi råder dig til at teste din adgang til Zoom inden interviewdagen (Trin 2).

Kontakt 

Du kan kontakte SDU med IT-spørgsmål omkring Zoom på telefon 65502990.

Hvis du oplever problemer under interviewet

  • Oplever du støj eller ekko under interviewet, kan det ofte afhjælpes ved at tage headset på.
  • Hvis du mister internetforbindelsen og falder ud af interviewet, skal du forsøge at komme retur via Zoom-linket til interviewet. Er det ikke muligt at logge på Zoom igen, vil vi prøve at kontakte dig på din mobiltelefon. 



 

Det Humanistiske Fakultet Syddansk Universitet

  • Campusvej 55
  • Odense M - DK-5230
  • Telefon: +45 6550 1000

Sidst opdateret: 01.05.2025