Velkommen til de nye studerende på Naturvidenskab!

Der er stadig ledige pladser på matematik, datalogi, fysik og kemi

Af Birgitte Svennevig, , 28-07-2020

Igen i år har der været stor søgning på de dimensionerede uddannelser på Det Naturvidenskabelige Fakultet: biologi, biomedicin, biokemi og molekylær biologi - og yderligere er farmaci også populært i år.

Det betyder, at alle pladser på disse uddannelser nu er besat, mens der stadig er ledige pladser på matematik, datalogi, fysik og kemi.

- Der er gode jobmuligheder for disse uddannelser, og samfundet har brug for disse kompetencer. Jeg vil derfor gerne opfordre til at søge dem, siger dekan for Det Naturvidenskabelige Fakultet, Marianne Holmer.

Hun peger eksempelvis på, at interessen for kemi er forholdsvis lille i år:

- Det er overraskende, at de unges interesse for kemi er faldende i en tid, hvor verden mere end nogen sinde har brug for dygtige kemikere, der kan være med til at løse de store miljø- og klimaudfordringer, som vi står over for, siger hun.

Find ledige studiepladser her.

Redaktionen afsluttet: 28.07.2020