Praksisrettede publikationer
Gitte M. Balslev & Sune Christensen (2021): Ånden i aftalen – rum til kulturforandring og professionel dømmekraft. Den nye arbejdstidsaftale set fra tre perspektiver.
Jakob D. Bøje & Lars F. Frederiksen (2020): Forskning i skoleledelse. Gympæd. 2.0. nr. 21. s. 4-7
Sanna Lassen (2021): Ressourcepersoner står overfor for et væld af forventninger. I: Folkeskolen d. 17-12.2021.
Anders Ljungdalh (2018): Har du styr på opmærksomheden. Interview I Ny Viden. D. 9-8-2018.
Karsten Mellon (2021): Skoleledere er fanget mellem optimisme og bekymring - det må ikke blive lærernes byrde
Karsten Mellon (2021): Skoleledere skal tilbydes sparring - ellers brænder de sammen.
Karsten Mellon (2021): Derfor er ydmyge ledere de bedste
Karsten Mellon (2021): Dét kendetegner pissedårlige ledere
Christel Aulkær Moll & Birger Søndergaard (2020): Distribueret ledelse. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. 2020.
Anders Sandgaard (2020). Skoleledelsens implementering og organisering af inklusion i folkeskolen. Plenum, (5), 62-65.
Peter Henrik Raae & Finn Wiedemann (2022): Covid-erfaringer fra skoler samlet til næste gang. I: Kommunen.dk.
Finn Wiedemann (2021): Datadreven Ledelse. Væksthuset for Ledelse.
Finn Wiedemann (2021): Vi er vidne til et opgør med centrale ideer om skoleledelse. Skolemonitor
Finn Wiedemann (2022). Putin er fra Mars og Zelensky er fra Venus. En organisations- og ledelsesteoretisk analyse af de to præsidenters ledelsesstil.
Videnskabelige publikationer
Balslev, G. M. & Vesterdal (2020): Ledelsesevaluering: Et dialogværktøj til at evaluere og skabe forudsætninger for udviklingsledelse I: Cepra-Striben. 26, s. 28-41
Bøje, J. D., Frederiksen, L. F., Ribers, B. & Wiedemann, F., (2022): Professionalisation of school leadership: theoretical and analytical perspectives. Routledge.
Bøje, J, Hjort, K., Ribers, B., Raae, P., & Stanek, A. (2018). En (god nok) leder. Professionalisering af skoleledelse. København: Werkstatt.
(Red.) Hansen, Dion R. og Bøje, Jacob (2016): Mellem ledere. Uddannelsesledelse som problem eller svar? Klim.
Lassen, S. (2021): Ressourcepersonens hyperorientering – en empirisk undersøgelse af ressourcepersonens rolle og funktion i den danske folkeskole (ph.d. afhandling)
Ljungdalh, Anders (2018): Opmærksomhed som begrebshistorie. Aarhus Universitetsforlag.
(Red.) Mellon, Karsten (2021): Ydmyghed i ledelse. Hans Reitzels Forlag.
(Red.) Mellon, Karsten (2021): God ledelse. Hans Reitzels Forlag.
Moll, Christel Aukjær og Lea Lund (2022): Didaktisk skoleledelse. Dansk Psykologisk Forlag.
Raae, Peter Henrik (2022): Udviklingsledelse i gymnasiet. Mellemledelse og udvikling. Frydenlund.
Sandgaard, A. & Jørgensen, H. C. Q., (2021): Skolestrukturers betydning for skoleledelse: en analyse af meningsskabelse, delegering og specialisering i to forskellige skolestrukturer i Danmark, I: Nordisk Administrativt Tidsskrift. 98, 2, 28 s.
Wiedemann, Finn (2021): Hvor kommer lyset fra? Data i uddannelse og ledelse. Syddansk Universitetsforlag.
Wiedemann, Finn (2019): På kanten af ledelse. Analyser af konstruktive og destruktive ledelsesformer. Syddansk Universitetsforlag.