Videnscenter for Psykotraumatologi

Uganda nyt

Siden foråret 2013 har Videnscenter for Psykotraumatologi været involveret i et forskningssamarbejde i Uganda.

I samarbejde med Indvandrermedicinsk Klinik ved Odense Universitetshospital, Gulu Universitet i Uganda og en række andre institutioner og forskningsenheder inden for sundhedssektoren er Videnscenter for Psykotraumatologi med i et forskningsprojekt i Nord-Uganda.

Centerleder Ask Elklit var i marts 2013 i Uganda for at opstarte samarbejdet. I næste uge besøger Ask Elklit, ledsaget af psykologistuderende ved SDU Sara Dokkedahl igen Uganda, dette som led i et selvmordsforebyggende projekt der har været igang i knap 1 1/2 år. Herudover opstartes et nyt projekt omkring kompleks PTSD i Uganda. Sara vil være knyttet til begge projekter i form af et forskningsår, et så kaldt prægraduat ved det Sundhedsvidenskabelige Fakultet.

Vi glæder os over samarbejdet og den transkulturelle forskning.

Redaktionen afsluttet: 03.09.2014