Videnscenter for Psykotraumatologi

Dansk Psykologforenings Seniorforskerpris 2019

Videnscenterets grundlægger, professor Ask Elklit, modtog i juli en fornem pris af Dansk Psykologforening, da han blev kåret som årets seniorforsker.

Dansk Psykologforening har for første gang uddelt hhv. Seniorforskerprisen og Juniorforskerprisen, med det formål at sætte fokus på kvalitets- og forskningsbaseret udvikling, inden for det psykologfaglige felt.
Ifølge Dansk Psykologforening faldt deres valg på professor Ask Elklit, grundet hans omfattende bidrag til psykotraumatologien, blandt andet gennem hans mange publikationer og samarbejde med centre som tilbyder behandling til traumeoverlevere.

Årets Juniorforskerpris gik til Karen-Inge Karstoft som er er cand.psych., ph.d. og aktuelt forsker ved Veterancentrets samt tilknyttet Københavns Universitet. Karen-Inge Karstoft var tidligere tilknyttet Videnscenter for Psykotraumatologi som ph.d.-studerende, og er den dag i dag fortsat en værdsat samarbejdspartner.

Du kan læse DP’s nyhed om kåringen her samt lykønskning  fra  Neuropsykologisk praksis Århus-København her. Husk på, at du som psykolog også har mulighed for at møde ovenstående personer, til Dansk Psykologforenings Årsmøde som finder sted den 21. september 2019 på Syddansk Universitet i Odense.

Redaktionen afsluttet: 04.09.2019