Videnscenter for Psykotraumatologi

1. forskningsdag på Færøernes Landssygehus

Den 29. maj 2013 afholdt Færøernes Landssygehus sin første forskningsdag nogensinde. Formålet med dagen var at kaste lys over den forskning der foretages på stedet. En af Landssygehusets målsætninger er, at sundhedsvidenskabelig forskning skal være en naturlig del af Landssygehuset og bidrage til at levere en service og en behandling af højeste kvalitet.

På dagen blev der præsenteret mange spændende og meget forskellige projekter inden for det sundhedsvidenskabelige felt og Videncenter for Psykotraumatologi bidrog til mangfoldigheden af den præsenterede forskning. Ph.d.-studerende ved VfP Tóra Petersen præsenterede to posters om sammenhængen mellem traumeeksponering, psykologiske følger og tilknytningstil hos skoleelever på henholdsvis Færøerne, Island og i Danmark.

De to posters kan ses her:

Modelling Patterns of Negative Life Experiences and Mental Health in Faroese Adolescents

Attachment Styles and PTSD in Adolescents in three Nordic Countries

Redaktionen afsluttet: 13.06.2013