FNUG forskningsseminarer 2024

Hvert forskningsseminar indeholder et eller flere oplæg af forskere fra FNUG eller forskere, vi har inviteret udefra. Kandidatstuderende kan også være oplægsholdere, og der vil typisk være to eller tre oplæg, som drøftelserne tager udgangspunkt i.  FNUG Foundations tager udgangspunkt i artikler, som deltagerne har læst på forhånd, og som vi diskuterer på seminaret. Læs mere om FNUG Foundations her. Seminarerne foregår fysisk i FNUGs mødelokale, men det er også muligt at lytte med online. Studerende er velkomne.

Det foreløbige program for forskningsseminarer og FNUG Foundations, foråret 2024
Detaljerede programmer for de enkelte seminarer bliver løbende lagt op her.

Torsdag den 18. januar

FNUG Forskningsseminar, som byder på to oplægsholdere:

Rune Müller Kristensen, ph.d., lektor på Afdeling for Pædagogisk Sociologi, Aarhus Universitet, med oplægget
'Danske/nordiske elevers miljø- og klimabevidsthed'

Adrienne Lorelei Traxler, lektor på Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, med oplægget
'Using network analysis and classroom observations to characterize active learning in physics?'

Torsdag den 22. februar

FNUG Foundations, kl. 10-12.

Torsdag den 14. marts

FNUG Forskningsseminar, som byder på tre oplægsholdere:

Yunchen Sun, postdoc, Institut for Ledelse og Ingeniørvidenskab, Linköping Universitet, med oplægget:
Generative AI for STEM educators in Swedish Higher Education Institutions

Emanuela Marchetti, ph.d., lektor på Institut for Design, Medier og Uddannelsesvidenskab og Shanice Marie Otersen, designer, BioLab instruktør, Spinderihallerne, Vejle, med oplægget:
STEAM Education in Danish High Schools

Torsdag den 11. april

FNUG Forskningsseminar, som vi denne gang flytter ud i naturen, hvor vi spiller spillet "Trælse Arter" sammen med Mette Hesselholt Henne Hansen, VIA University College, som har udviklet spillet.

Torsdag den 25. april

FNUG Foundations