Center for Gymnasieforskning
Invitation

Invitation til 25-års Jubilæum DIG Dansk Institut for Gymnasiepædagogik

I foråret 2024 er det 25 år siden, at Dansk Institut for Gymnasiepædagogik afholdt indvielseskonference i de smukke lokaler ved Odense Domkirke. Invitation til 25-års Jubilæum DIG Dansk Institut for Gymnasiepædagogik.

Af Center for Gymnasieforskning, , 12-02-2024

Gymnasieforskning: Et kvart århundrede af viden og fremtidige perspektiver

Tirsdag den 30. april 2024 kl. 13.00

Det var en begivenhed, som på flere måder var historisk. Det var første gang at man i Danmark at man etablerede en institutionel ramme om en styrket forskning i gymnasiepædagogik, hvilket de sidste 25 år har uden tvivl haft afgørende betydning for udviklingen af den danske gymnasieskole og kompetenceudviklingen af både ledere og lærere i den gymnasiale sektor.

Vi har uddannet mere end 500 mastere på Masteruddannelse i Gymnasiepædagogik indenfor for didaktik og ledelse. Der er uddannet ph.d.’er, der har fået deres grad inden for en lang række af forskellige emner med relation til gymnasieforskningen, og vi har markeret vores gymnasieforskning både nationalt og internationalt.

Instituttet blev indviet i april 1999. og Det vil vi gerne fejre og samtidig præsentere dig for et udsnit af, hvad vi arbejder med og som peger frem på fremtidens gymnasier og gymnasieundervisning.

Til jubilæet vil du få en historisk tur fra Dansk Institut for Gymnasiepædagogik til Center for Gymnasieforskning på SDU, høre om og diskutere aktuelle nedslag i gymnasieforskningen, få mulighed for at netværke og hilse på forskere og gamle studiekammerater og andre i det aktive netværk om centeret, og du vil modtage en jubilæumsudgivelse om initiativer med betydning for sektoren. Det hele afsluttes med en reception og en efterfølgende middag i SDUs restaurant (middagen er egenbetaling).

Læs det fulde program og tilmeld dig her

Redaktionen afsluttet: 12.02.2024