Gæsteforskere på FNUG

Besøg af gæsteforsker professor Nancy Longnecker

FNUG har den 17.-20. april besøg af professor i videnskabskommunikation Nancy Longnecker fra University of Otaga, New Zealand.

Af Lisbet Foged, , 17-04-2023

Under sit besøg har Nancy Longnecker vejledningssessioner med flere af FNUGs ph.d.-studerende, og hun vil bruge tid sammen med FNUGs professor Connie Svabo. De er begge tilknyttet forskerteamet bag projektet Moriori, Music and Manawa.

Desuden skal hun holde oplæg på FNUGs forskningsseminar den 20. april kl. 13-15

Nancy Longnecker har kurateret snesevis af udstillinger, og hendes forskningsbaserede viden om museer som kulturinstitutioner udgør et vigtigt grundlag for at udvikle den immersive udstilling om Moriori, Music og Manawa med fokus på brugeroplevelse. Hun har erfaring med samskabelse af kommunikationsressourcer med deltagere fra Maori og Stillehavet (Longnecker & Scott, 2016 et al, 2022; Longnecker & Bryant 2023).

Redaktionen afsluttet: 16.04.2023