Afslutningskonference for CROSSCUT

CROSSCUT projektet nærmer sig sin afslutning og i den forbindelse afholdes konference om tværfaglighed hos leadpartneren, CIEP (Frankring), den 29. august 2019.

CROSSCUT projektet nærmer sig sin afslutning og i den forbindelse afholdes der en konference den 29. august 2019 kl 10 i CIEP, Sèvres (nær Paris). Vi ser frem til en debat om de gode og interessante resultater af projektet, sammen med de andre partnere og nogle af de lærere der har deltaget i processen. Derudover vil der være indspark fra Robin Bosdeveix og Jean-Aristide Cavaillès (General Inspectors, French National Education),Janet Looney (Director of the European Institute of Education and Social Policy) og Olivier Rey (General InspectorFrench National Education and Research Administration), der vil give deres perspektiv og dele deres erfaringer og viden indenfor tværfaglig- og innovativundervisning.

CROSSCUT projektet er medfinansieret af Erasmus+ programmet og kordineret af Centre International d’Etudes Pédagogiques (CIEP) – en del af det franske ministerium for uddannelse. Målet med projektet har været at fremme integration af innovative pædagogiske tilgange baseret på tværfaglig undervisning i læreruddannelse for at bidrage til erhvervelse af tværgående færdigheder hos eleverne. Denne konference vil være lejligheden til at præsentere resultaterne af de aktiviteter, der er gennemført i tre år om tværfaglig praksis i 6 europæiske lande: Frankrig, Finland, Danmark, Norge, Polen og Portugal.

Er du interesseret i at vide mere om projektet, vores resultater eller konference kan du kontakte os på mail. Derudover kan du læse projektets “SITUATIONAL SURVEY – An insight on interdisciplinarity in Europe today” eller tilmelde dig den online læringsplatform, som er blevet udviklet i forbindelse med projektet.

Redaktionen afsluttet: 01.07.2019