FNUG forskningsseminar den 23. november

Seminaret er todelt. Først præsenterer Martin Niss, lektor på Institut for Naturvidenskab og Miljø, Roskilde Universitet, en analyse af studerendes deltagelse i et naturvidenskabeligt program på et dansk universitet. Resultaterne indikerer, at programmets åbne undersøgelsesmetode giver de studerende mulighed for i høj grad at deltage i at bestemme retningen for undersøgelsen. Som følge heraf argumenterer denne præsentation for, at den åbne undersøgelsesmetode giver de studerende kompetencer til at tackle ukendte udfordringer i deres fremtidige liv.

Anden del af seminaret inviterer deltagerne til at producere posters, som præsenterer deres projekter eller seneste arbejde, fx netværksaktiviteter, nye forskningsinteresser, forskningsresultater m.m.  Alle posters bliver udstillet og præsenteret som afslutning på seminaret.

12:00-13:00 FNUG fælles frokost.
Kom og vær med til en fælles frokost før seminarets start.
Medbring din egen mad
13:00-13:45 Oplæg ved Martin Niss, lektor på Institut for naturvidenskab og Miljø,
Roskilde Universitet
Active and Agentic: Student-centered Learning in an Introductory Science Program
13:45-14:00 Pause
14:00-14.45 Faciliteret proces med produktion af posters.
Studerende inviteres til at lave individuelle posters, som præsenterer deres projekt. Forskere laver posters, som præsenterer deres seneste/aktuelle arbejde
14:45-15:00 Pause
15:00-15:45 Udstilling af posters. Præsentationer og videndeling