NiSE webinarer

Er du optaget af at inspirere vores børn og unge til at engagere sig i arbejdet med autentiske problemstillinger inden for naturfagene, så de bliver i stand til at handle på globale såvel som lokale udfordringer? Og er du optaget af at fremme børn og unges interesse og motivation for naturfag – så er netværket NiSE noget for dig, uanset om du er forankret i skole-, læreruddannelses- eller universitets-sammenhænge. Følg med her på siden, hvor arrangementer løbende bliver annonceret.

NiSE webinarerne giver mulighed for tværgående dialog om at udvikle videre på den naturfagsdidaktiske vienøkologi.

Det handler om, at alle både får viden og giver ud af viden og erfaringer inden for pædagogisk og videnskabeligt arbejde med naturfagsdidaktikken.

Formålet med webinarerne er at dele viden og udveksle erfaringer mellem institutionerne i det danske naturfagsdidaktiske miljø.

Temaer, der tages op, er fx:

• Hvordan virker undervisning i praksis, og hvordan arbejder man med at evaluere naturfaglig undervisning?
  • Hvad betyder det kollegiale samarbejde blandt undervisere for kvaliteten af naturfagsundervisningen?
  • Hvordan kan man undesøge elevernes motivation for naturfagene?

Tid, sted og indhold

• En gang om måneden på Zoom med start kl. 13
  • Oplæg fra internationale og nationale oplægsholdere
  • Oplæg i plenum og debat i grupper
  • LSUL- og NAFA-partnerinstitutioner planlægger og faciliterer møderne på skift

En oversigt over aktuelle webinarer finder du her

Alle interesserede naturfagsdidaktikere er velkomne.

Arrangører

Connie Svabo, professor og centerleder, FNUG
Martin Krabbe Sillasen, forskningsleder og vicecenterleder, CESE/NAFA
Gitte Miller Balslev, centerleder, CESE/NAFA og lektor på  FNUG

Kontakt

For yderligere information kontakt mødekoordinator Gitte Miller Balslev på gm@sdu.dk .

Præsentationer fra afholdte webinarer finder du her.

Deltag via Zoom

Zoom-link

Ramme og vision for NiSE webinarer

klik her