Er du optaget af at inspirere vores børn og unge til at engagere sig i arbejdet med autentiske problemstillinger inden for naturfagene, så de bliver i stand til at handle på globale såvel som lokale udfordringer? Og er du optaget af at fremme børn og unges interesse og motivation for naturfag – så er netværket NiSE noget for dig, uanset om du er forankret i skole-, læreruddannelses- eller universitets-sammenhænge. Følg med her på siden, hvor arrangementer løbende bliver annonceret.
NiSE webinarerne giver mulighed for tværgående dialog om at udvikle videre på den naturfagsdidaktiske vienøkologi.
Det handler om, at alle både får viden og giver ud af viden og erfaringer inden for pædagogisk og videnskabeligt arbejde med naturfagsdidaktikken.
Formålet med webinarerne er at dele viden og udveksle erfaringer mellem institutionerne i det danske naturfagsdidaktiske miljø.
Temaer, der tages op, er fx:
- Hvordan virker undervisning i praksis, og hvordan arbejder man med at evaluere naturfaglig undervisning?
- Hvad betyder det kollegiale samarbejde blandt undervisere for kvaliteten af naturfagsundervisningen?
- Hvordan kan man undesøge elevernes motivation for naturfagene?
Tid, sted og indhold
- En gang om måneden på Zoom med start kl. 13
- Oplæg fra internationale og nationale oplægsholdere
- Oplæg i plenum og debat i grupper
- LSUL- og NAFA-partnerinstitutioner planlægger og faciliterer møderne på skift
Indholdet på webinarerne bliver løbende annonceret her på siden.
Forårets webinarer ligger på følgende datoer
- Tirsdag den 5. september
Programmet for webinaret finder du her
- Tirsdag den 10. oktober
- Tirsdag den 5. december
Alle interesserede naturfagsdidaktikere er velkomne.
Arrangører
Connie Svabo, professor og centerleder, FNUG/LSUL
Martin Krabbe Sillasen, forskningsleder og vicecenterleder, CESE/NAFA
Gitte Miller Balslev, mødekoordinator og lektor, CESE/NAFA og FNUG/LSUL
Kontakt
For yderligere information kontakt mødekoordinator Gitte Miller Balslev på gm@sdu.dk .
Præsentationer fra afholdte webinarer finder du her.