Literacy er i denne sammenhæng karakteriseret som læse-, skrive- og tale-processer samt brugen af multimodale repræsentationsformer i naturfagsundervisningen.
Kristina Danielsson er medredaktør på en antologi fra forlaget Springer med titlen Global Developments in literacy research for Science Education.
Jesper Bremholm er projektleder på projektet 'Literacy i Naturfag', som medio november publicerer en rapport om kortlægning af literacy i naturfagene i grundskolen.
Program
13.00-13.05 |
Velkomst og præsentation af dagens program ved moderator Martin Sillasen, vice-forskningsleder i CESE/NAFA |
13.05-13.35 |
Oplæg ved Kristina Danielsson |
13.35-13.45 |
Spørgsmål til Kristina Danielssons oplæg |
13.45-14.00 |
Drøftelser af Kristina Danielssons oplæg i break out rooms |
14.10-14.40 |
Oplæg ved Jesper Bremholm |
14.40-14.50 |
Spørgsmål til Jesper Bremholms oplæg |
14.50-15.05 |
Drøftelser af Jesper Bremholms oplæg i break out rooms |
15.05-15.10 |
Drøftelser af Jesper Bremholms oplæg i break out rooms |
15.10-15.25 |
Plenumdrøftelse |
15.25-15.30 |
Tak for i dag |
Arrangører
Connie Svabo, professor og centerleder, LSUL
Martin Krabbe Sillasen, forskningsleder og vicecenterleder, CESE/NAFA
Gitte Miller Balslev, mødekoordinator og lektor, CESE/NAFA og LSUL
Kontakt
For yderligere information kontakt mødekoordinator Gitte Miller Balslev på gm@sdu.dk .
Optagelser fra tidligere webinarer finder du her