Hvert forskningsseminar indeholder et eller flere oplæg af FNUGs egne forskere eller af udefra inviterede forskere. Kandidatstuderende kan også være oplægsholdere, og der vil typisk være to eller tre oplæg, som drøftelserne tager udgangspunkt i. FNUG Foundations tager udgangspunkt i artikler, som deltagerne har læst på forhånd, og som vi diskuterer på seminaret. Læs mere om FNUG Foundations her. Seminarerne foregår fysisk i FNUGs mødelokale, men det er også muligt at lytte med online. Studerende er velkomne.
Program for forskningsseminarer 2022
Den 17. februar kl. 13:00-15:00
Oplæg: A review on Professional Learning Community ved Tina Maria Brinks og Connie Svabo
Den 3. marts kl. 13:00-15:00
Oplæg: Kvalitet i uddannelse – perspektiver på det gode liv i grundskolen ved Katrine Bennedsen
Oplæg: ECIBSE – en vision for science i dansk daginstitutionskontekst ved Stine Mariegaard
Den 31. marts kl. 13:00-15:00
Oplæg: Equity in Science Education: a retro- and prospective view into my research in the field ved Line Bruun Nicolaisen
Den 28. april kl. 13:00-16:00
Oplæg: Informationsdidaktik ved Jesper Troelsgaard
Derefter Poster Session.
Den 12. maj kl. 13:00-15:00
Oplæg: Rethinking modes of participation in health promotion design processes ved Julie Bønnelycke
Den 9. juni kl. 13:00-15:00
Oplæg: Science-related performance design ved dramaturg Christian Emining.
Den 8. september kl. 13:00-15:00
Seminaret indholder på to oplæg:
Interventionistiske evalueringsdesign i naturfagsdidaktiske STEM-projekter ved Tina Maria Brinks, videnskabelig assistent, FNUG
Investigating Teaching Qualities in Connected Classrooms ved Marie Nilsberth, docent i pædagogisk arbejde fra Karlstad Universitet.
Den 22. september kl. 13:00-15:00
Den 17. november kl. 13:00-15:00
Seminaret indeholder tre oplæg:
Space Club ved Mads Toudal Frandsen, lektor, FKF
Talent Education in Saxony-Anhalt ved Kristian Debrabant, lektor, IMADA
Oral Science Communication - Student involvement in sceince learning situations with an experimental focus ved Jonatham P.F. Gammeltoft, videnskabelig assistent.
Torsdag den 1. december kl. 13:00-16:00
Forskningsseminaret indeholder først to oplæg:
Learning in physical activity og Learning through physical activity, begge ved Professor Thomas Rotmann, Bielefeldt Universitet.
Kl. 14-16 er der Poster Session