FNUG Foundations
Diskussion af anden halvdel af bogen: "Kompetence: Hvad, hvorfor, hvordan" af Knus Illeris.Alle er velkomne. Det er obligatorisk og en forudsætning at have læst teksten for at deltage.FNUG Foundations består i foråret 2024 af to forskningsseminarer, hvor vi den 22. marts har drøftet første halvdel af Knud Illeris' bog.
NiSE-webinar om kreativitet og praksisfaglig naturfagsundervisning
Oplæg ved Martin Krabbe Sillasen: Hvad er praksisfaglighed i naturfagene? Julie Borup Jensen: Kritisk-kreative aspekter af praksisfaglig undervisning og læring Til NiSE webinarer mødes danske naturfagsdidaktikere og udvikler videre på den naturfagsdidaktiske videnøkologi. Det handler om, at alle både får viden og giver viden og erfaringer inden for pædagogisk og videnskabeligt arbejder med naturfagsdidaktikken. Mødet er online, og alle er velkomne.
FNUG Forskningsseminar med Keith Devlin og derefter Poster Session
På dette seminar får vi besøg af Emeritus matematiker Keith Devlin, adjungeret professor på IMADA Emnet for hans præsentation er: Instruments to play mathematics Efter hans præsentation er der postersession ved FNUGs studerende Alle er velkomne.På FNUG Forskningsseminarer mødes forskere og studerende om videndeling og udvikling af forskning inden for temaerne fagdidaktik, forskningsperspektiver på undervisningsudvikling på videregående uddannelsesniveau, STEM uddannelse, videnskabskommunikation, læremidler, professionsudvikling og uddannelsesinnovation.
FNUG Forskningsseminar
På dette seminar får vi besøg af Emeritus matematiker Keith Devlin, adjungeret professor på IMADA Efter hans præsentation er der postersession ved FNUGs studerende Programmet opdateres. Alle er velkomne.På FNUG Forskningsseminarer mødes forskere og studerende om videndeling og udvikling af forskning inden for temaerne fagdidaktik, forskningsperspektiver på undervisningsudvikling på videregående uddannelsesniveau, STEM uddannelse, videnskabskommunikation, læremidler, professionsudvikling og uddannelsesinnovation.
NiSE webinar ved NAFA og FNUG
På dette webinar fortæller Roberto Capone, Department of Mathematics, University of Bari, om: Teaching STEAM in the XXI century: the role of interdisciplinarity from a theoretical and practical point of viewLektor, Peer Daugbjerg, ph.d, cand. scient., leder af Forskningsprogram for matematik- og naturfagsdidaktik, VIA University College, fortæller omScience teacher educators career narratives and life histories.Mødet er online, og alle er velkomne.
NiSE Workshop om Field Experiments, arrangeret af NAFA og FNUG
I workshoppen arbejder vi med forskningsmetoden Field experiments.Facilitator er Sofia Bapna, forsker på Carlson School of Management, University of Minnesota.Du får den grundlæggende viden om at inkludere randomiserede, kontrollerede forsøg (randomized controlled trial, forkortet RCT), og du får mulighed for at omsætte det til dine egne kontekster.NiSE står for Network in Science Education, og workshoppen er for naturfagsdidaktikere.Der er begrænset antal pladser, som bliver fyldt op i den rækkefølge, deltagerne tilmelder sig.
Fysik-sommerskole for unge
Er du 14-18 år og vild med rummet, fysik og naturvidenskab? Så er fysiksommerskolen noget for dig.Temaet for dette års sommerskole er "Fysikkens anvendelser".Vi skal opleve satelitkommunikation og lege med lyd og bølger, og vi skal lære om, hvordan fysik kan være med til at forbedre menneskets sundhed.Og så skal vi hygge, løse skægge fysik-gåder og lave forsøg.Vi mødes hver dag kl. 9.30 til 16.Sommerskolen afsluttes med et arrangement for deltagernes familier og venner, som skal se, hvad vi har arbejdet med og høre et oplæg fra en forsker fra Syddansk Universitet.Underviser: Mette Lindharth Als Kristensen.
Fysikkonference – Danmark i Rummet
For alle unge med interesse for fysik og astronomi. Til konferencen skal vi blandt andet høre om, hvordan danske virksomheder arbejder med rumudforskning, og der vil være mulighed for at kommunikere med satelitter, høre om exoplaneter og meget andet. Programmet og og informationer om tilmelding bliver løbende opdateret her.
TAL2024 - Conference on Teaching for Active Learning
Dette års særlige fokus: Vejledning
TAL2024 - Conference on Teaching for Active Learning
Dette års særlige fokus: Vejledning