20-12-2017

Nyt nummer af Nyt fra Centret

I det nye nummer af Nyt fra Centret kan man blandt andet læse om NEXT STEP, et nyt projekt i centret.

Se Nyt fra Centret.

03-11-2017

Minirapport om Trivsel, Fællesskab og Faglighed

Minirapport giver inspiration til aktiviteter for sociale og faglige fællesskaber på erhversskoler.

Find rapporten her.

06-09-2017

Ph.d.-forsvar om Hi Five

Anne Maj Denbæk har for nylig forsvaret sin ph.d.-afhandling i centret. I afhandlingen har Anne Maj Denbæk undersøgt, om centrets interventionsprojekt Hi Five havde effekt på elevers sygelighed.

Se invitation her.
Læs engelsk resumé her.

18-08-2017

Ph.d.-forsvar om alkohol og beskæftigelse

Maja Bæksgaard Jørgensen forsvarede sin ph.d.-afhandling den 8. september 2017. Afhandlingen sætter fokus på, om projekt ”Beskæftigelse og Alkohol” har haft effekt på ledige borgere med alkoholproblemer.

Se invitation her
Se engelsk resumé her.

19-05-2017

Nyt nummer af Nyt fra Centret

I Nyt fra Centret kan man blandt andet læse om unges holdninger til hash.

Se Nyt fra Centret.

01-03-2017

Ph.d.-forsvar om cannabis

Søren Holm har forsvaret sin ph.d.-afhandling. Afhandingen har blandt andet undersøgt, hvorvidt en høj grad af neutralisering og glorificering af cannabis påvirker unges cannabisforbrug.

Læs resumé her

07-02-2017

X:IT. Minirapport om rygeforebyggelse i folkeskolen

Omkring hver femte af de 15-årige ryger jævnligt. Seneste minirapport fra Center for Interventionsforskning giver konkrete råd til, hvordan man kommer godt i gang med rygeforebyggelse i folkeskolen.

Se rapporten her.

17-01-2017

Festseminar

Center for Interventionsforskning inviterede til festseminar i midten af januar for at fejre de seneste bevillinger fra Nordea-fonden, TrygFonden og Kræftens Bekæmpelse.

Læs mere og se billeder

Sidst opdateret: 19.10.2023