Scholarstipendier til fem specialestuderende fra Naturvidenskab

I år er der fem specialestuderende fra Det Naturvidenskabelige Fakultet blandt de 39 modtagere af Novo Nordisk/Novozymes’ scholarstipendium.

Novo Nordisk/Novozymes' scholarstipendium gives hvert år til særligt ambitiøse specialestuderende inden for naturvidenskab og bioteknologi. Formålet med scholarstipendiet er at bidrage til at styrke de studerendes forskeruddannelse.

De fem studerende fra Det Naturvidenskabelige Fakultet, der har fået Novo Nordisk/Novozymes' scholarstipendium er Christian Kolle Christensen, Grith Hermansen, Nadia Maria Davidsen, Kirstine Lindhardt Madsen og Anne Louise Hemdrup.

For at kunne søge om et scholarstipendium fra Novo Nordisk/Novozymes skal man være indskrevet på et dansk universitet eller Lunds Universitet, man må ikke modtage andre legater, og det forventes, at man arbejder på specialet på fuldtid og ikke har erhvervsarbejde ved siden af. Stipendiet udgør 7.000 kr. pr. måned i op til 12 måneder.

Redaktionen afsluttet: 17.01.2014