Tiltrædelsesseminar for professor Christina Viskum Larsen den 24. maj

21.05.2024

Statens Institut for Folkesundhed inviterer til tiltrædelsesseminar for professor Christina Viskum Lytken Larsen

Tiltrædelsesseminaret afholdes den 24. maj på MBK, Pilestræde 61, København K.  kl. 14. Det er muligt at deltage online.

Titlen på Christina Viskum Lytkens Larsens oplæg er ”Samarbejde med lokalsamfund, tillidsopbygning og samspil mellem videnssystemer i Arktis.”

Et vigtigt fundament i Christina Viskum Lytken Larsens arbejde i Grønland er, at forskning og udvikling på folkesundhedsområdet foregår i tæt samarbejde med de arktiske befolkninger og lokalsamfund.

På seminaret vil Christina Viskum Lytken Larsen blandt andet tale om egne perspektiver på at arbejde ud fra en kulturelt relevant sundhedsforståelse.

Inviterede oplægsholdere fra Grønland, USA og Canada giver endvidere deltagerne mulighed for at få et større indblik i innovative metoder og teori fra den aktuelle folkesundhedsforskning på tværs af Arktis.

Deltag på din computer, mobilapp eller rumenhed

Klik her for at deltage i mødet

Meeting ID: 330 760 099 834
Adgangskode: pK9yes