Kom med til webinar om kommercielle determinanter for sundhed

07.02.2024

Den 22. februar inviterer Statens Institut for Folkesundhed til webinar om begrebet ”kommercielle determinanter for sundhed.”

Webinaret afholdes i et samarbejde mellem Det Sektorfri Forebyggelseslaboratorium og Center for Klinisk Forskning og Forebyggelse.

Webinaret sætter fokus på begrebet kommercielle determinanter for sundhed og på, hvordan man kan definere begrebet samt identificere kommercielle aktørers indflydelse på sundhed.

Der har indtil for nyligt ikke været en klar og konsistent definition af begrebet eller veldefinerede metoder til at identificere kommercielle aktørers indflydelse på sundhed.

Professor Mark Petticrew fra London School of Hygiene and Tropical Medicine holder oplæg.

Mark Petticrew er medforfatter til flere artikler om kommercielle determinanter i The Lancet samt redaktør af bogen "The Commercial Determinants of Health".

Webinaret holdes den 22. februar 2024 kl. 10.00 – 11.00. Det foregår på engelsk og bliver ikke optaget. Der vil være mulighed for spørgsmål og diskussion.

Tilmelding via linket her

Vil du vide mere?