Kom med til seminar om realistisk evaluering i interventionsforskning den 7. november

10.10.2023

Hvordan kan realistisk evaluering bruges i beslutningsprocesser og i praksis i folkesundhed?

Der er fokus på realistisk evaluering, når Center for Interventionsforskning ved Statens Institut for Folkesundhed og Netværket for Interventionsforskning ved Institut for Folkesundhedsvidenskab, KU, inviterer til et fælles seminar.

Seminaret afholdes den 7. november 9.30-11.30.

Lektor Kev Harris fra Hartpury University i Storbritannien besøger København, og det giver anledning til at reflektere over, hvordan realistisk evaluering kan spille en rolle i kompleks interventionsforskning.

Realistisk evaluering bidrager med viden til at forstå, hvad der virker for hvem og under hvilke omstændigheder.

Seminaret har fokus på, hvordan man kan skabe akademisk viden om kontekstsensitive anbefalinger, som med det samme kan påvirke folkesundhedspraksis i samfundet.

Kev Harris taler om realistisk metode for at forstå, hvordan og hvorfor interventioner virker – og hvordan man påvirker vigtige stakeholders.

Ph.d.-studerende ved KU, Anne Kristine Gadeberg, taler om, hvad der er vigtigt at vide, inden man opskalerer en intervention, og ph.d.-studerende Marie Pil Jensen fra Statens Institut for Folkesundhed fortæller om resultater fra en omfattende tobaksintervention blandt skoleelever.

Herefter er der diskussion og refleksion.

Alle er velkomne. Tilmelding er ikke nødvendigt.

Adresse: Center for Sundhed og Samfund, Det Sundsvidenskabelige Fakultet, KU, Room 7.0.34. Indgang via Øster Farimagsgade 5, København K.