SIF inviterer til konference om bevægelse for personer med funktionsnedsættelse

13.12.2023

Den 29. januar sætter vi fokus på sundhed, trivsel og bevægelse for personer med funktionsnedsættelse.

Konferencen afholdes kl. 9.30-13.00 i Fællessalen på Christiansborg. Alle er velkomne.

Med helt nye resultater fra forskningsprojektet Når Bevægelse Bevæger, faglige oplæg, praksisnære erfaringer og debat ønsker vi at identificere forskellige muligheder og udfordringer på området. Vi skal blandt andet drøfte, hvordan målrettede indsatser kan give personer med funktionsnedsættelse mulighed for at trives og skabe adgang til meningsfulde oplevelser og fællesskaber.

På konferencen taler bl.a. direktør på Statens Institut for Folkesundhed, Morten Hulvej Rod, professor Bente Klarlund Pedersen, direktør for Videnscenter om handicap Dorte Nørregaard, centerchef for Center for Frivilligt Socialt Arbejde Laura Auken Larsen, daglig leder for Cykling uden alder Søren Steffensen og Team Tvillings stiftere Steen Mondrup og Peder Mondrup.

Konferencen afholdes sammen med Karin Liltorp fra Moderaterne.

Forskningsprojektet Når Bevægelse Bevæger er gennemført i et samarbejde mellem Statens Institut for Folkesundhed og Center for Aktiv Sundhed. Det er finansieret af Bevicafonden og Helsefonden.