Sundhed og trivsel blandt gymnasieelever

15-12-2020

I rapporten fremstilles resultater af udviklingen i de unges alkohol og rygevaner, brug af euforiserende stoffer, mentale sundhed, sociale relationer og skoleliv. Resultaterne giver et billede af, hvordan STX-elevernes sundhed og trivsel udvikler sig, og identificerer dermed områder, hvor der er behov for sundhedsindsatser.

Den er tænkt som et opslagsværk og henvender sig blandt andet til folk, der arbejder med sundhed og trivsel på gymnasier, og beslutningstagere i kommuner og regioner.

Rapporten bygger på data fra Ungdomsprofilen 2014 og UNG19 – Sundhed og trivsel på gymnasiale uddannelser 2019, som begge er landsdækkende spørgeskemaundersøgelser.

Forfattere: Andrea Huber Jezek, Veronica Pisinger, Anne Thorsted, Lau Caspar Thygesen