SIF får bevilling på 3,7 mio. kr. af Velliv Foreningen til at styrke arbejdstrivsel

13.03.2019

Statens Institut for Folkesundhed har netop modtaget en bevilling på 3,7 mio. kr. af Velliv Foreningen. Bevillingen skal bruges til at forske i, hvordan små og mellemstore virksomheder kan styrke medarbejdernes mentale sundhed.

Forskere ved Statens Institut for Folkesundhed skal udvikle praktiske redskaber, sådan at virksomhederne nemmere kan løfte opgaven.

Når der i projektet netop er fokus på små og mellemstore virksomheder, skyldes, at disse ofte ikke har samme ressourcer og muligheder som store virksomheder, der kan trække på intern eller eksterne eksperthjælp såsom arbejdsmiljørådgivere og ledelseskonsulenter.

Se Ugens tal

Klik her