Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet

Nye billeder: Se Nyt SUND indefra

Mens mange af os har holdt sommerferie, er der sket en del med Nyt SUND-byggeriet på Campus Odense. Se billeder fra byggeriet her og kom med på en lille rundtur i den bygning, som i 2023 bliver arbejdsplads for mange ansatte og studerende på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet.

Af Bente Kjær, 18-08-2021

Her ses vinduespartiet til Koblingsbygningen, som er hjertet i sammenbygningen af SDU og Nyt OUH. Her mødes de to organisationer i et rum med fælles indgang og faciliteter. Gennem vinduet kan man ane byggepladsen for Nyt OUH i baggrunden.

Her ses trappen i Koblingsbygningens ankomstrum, som åbner sig op til loftet i tre etager. Fra ankomstrummet er der adgang til auditorier, læringsområder og møderum, ligesom der er ubesværet adgang til såvel Nyt SUND og SDU som til Nyt OUH via Vidensaksen, som ligger på første sal.

På 1. sal i Koblingsbygningen træder man ind på Vidensaksen, som bliver hovedpassagen gennem bygningen, der strækker sig fra SDU’s hovedindgang i nord til Nyt OUH’s hovedindgang i syd – i alt omkring 1,3 km. Hele Nyt SUND er en del af Vidensaksen, ligesom Koblingsbygningen er en del af aksen, der fortsætter gennem hospitalet. Her ses det stykke af Vidensaksen, som bevæger sig fra Koblingsbygningen mod SDU via Nyt SUND.

Et kig fra Koblingsbygningen mod øst, hvor letbanen vil gøre stop ved indgangen.

Et kig fra Vidensaksen ned langs Nyt SUND, hvor Nyt OUH kan ses i baggrunden.

Et kig fra Vidensaksen op langs Nyt SUND, hvor SDU kan ses i baggrunden

Langs Nyt SUND løber letbanen, som vil gøre stop ved indgangen til Koblingsbygningen og ved indgangen til Nyt SUND.

Her ses indgangen til Nyt SUND og trappen, der leder op til ankomstområdet, hvorfra man blandt andet kan bevæge sig videre til SDU mod nord og til Nyt OUH mod syd via Vidensaksen.

Her ses ét af de to auditorer, der vil være adgang til fra ankomstrummet i Nyt SUND. Nyt OUH kan anes i baggrunden gennem det store vinduesparti.

Her ses Nyt SUNDs nordlige ende, hvor bygningen møder det eksisterende SDU, som ses i baggrunden

Når Nyt SUND står færdigt, bliver der blandt andet passage til det eksisterende SDU her, hvor der nu ses en væg

Fra vinduerne i Nyt SUND’s ankomstområde kan man kigge over på det eksisterende SDU.

Et kig fra ankomstområdet til Nyt SUND ud over letbanen og stoppestedet umiddelbart ved indgangen til Nyt SUND.

Fra ankomstområdet i Nyt SUND kan man i forgrunden se letbane og cykelsti, mens TEK kan ses i baggrunden.

På dette oversigtsbillede kan du se, hvordan de forskellige bygninger og funktioner er placeret i forhold til hinanden

Redaktionen afsluttet: 17.08.2021