Syddansk Universitet Business School
Business School Days

To uger spækket med business på SDU

I hele uge 12 og 13 slår SDU Business School dørene op for Business School Days for studerende på de erhvervsøkonomiske uddannelser. Her kan de studerende bl.a. se frem til at møde og samarbejde med en række virksomheder, der lægger vejen forbi SDU i dagene.

Af Marlene Jørgensen, , 16-03-2022

Virksomhedsbesøg, case competitions, networking og nyttige tips og kompetencer til den fremtidige karriere. Det er bare nogle af de aktiviteter, der er på programmet, når SDU Business School for første gang inviterer til Business School Days.

Det foregår i perioden fra den 17. marts til den 1. april, hvor alle studerende, der går på business schoolen, har mulighed for at deltage i en række arrangementer på SDU’s campusser i Esbjerg, Kolding, Odense, Slagelse og Sønderborg.

- Vi holder Business School Days for at sætte fokus på, hvilke kompetencer man får på en business school og for at skabe et community for studerende på tværs af alle SDU’s erhvervsøkonomiske uddannelser, siger Kristin B. Munksgaard, der er leder af SDU Business School.

Mød virksomheder og iværksættere

Også erhvervslivet – og samarbejdet mellem studerende og virksomheder – har en nøglerolle til Business School Days, hvor der er mere end 30 aktiviteter på programmet af både faglig, karrieremæssig og social karakter.

Blandt nogle af de virksomheder, som de studerende kan møde og stifte bekendtskab med i løbet af dagene, er Danfoss, Hesehus, GLS, Kolding Kommune, Linak, Rice og Skattestyrelsen.

Der er bl.a. mulighed for at deltage i virksomhedsbesøg, karrieremesser og forskellige case competitions, hvor studerende kan prøve kræfter med at løse konkrete problemstillinger og komme med ideer og input til virksomhedernes udfordringer og udviklingsmuligheder.

Derudover kan man også blive klogere på SDU’s iværksættermiljø og høre om nogle af de iværksættereventyr, som nuværende og tidligere studerende har givet sig i kast med. Og man kan få tips og værktøjer til at sætte ord på egne kompetencer og til at styrke sit netværk undervejs i studietiden.

Hvordan skal SDU Business School udvikle sig?

Endelig kan studerende være med til at sætte sit præg på, hvordan business schoolen og de erhvervsøkonomiske uddannelser kan udvikle sig fremover.

Er man studerende på SDU Business School kan man deltage i alle aktiviteterne, og der foregår forskellige ting på alle fem campusser.

Business School Days løber af stablen i uge 12 og 13, og det er allerede nu planen at gentage arrangementet på samme tid hvert år.

Topbilledet er fra karrieremessen Business Lunch, der for nylig blev afholdt på SDU Kolding som tyvstart på Business School Days.

Det sker til Business School Days

Studerende på SDU Business School har mulighed for at deltage i mere end 30 aktiviteter, når der for første gang bliver holdt Business School Days i uge 12 og 13.

Find hele programmet her

Om SDU Business School

• SDU Business School er samlingspunkt for universitetets erhvervsøkonomiske uddannelser, som tæller HA- og cand.merc.-uddannelsen samt efteruddannelser på HD- og masterniveau.

• Omkring 5.000 studerende er i gang med en af uddannelserne, der udbydes i Esbjerg, Kolding, Sønderborg, Slagelse og Odense.

• SDU Business School åbnede den 1. september 2021.

Læs mere om SDU Business School her

Redaktionen afsluttet: 16.03.2022