Formålet med STEPS er at styrke unges STEM-kompetencer og erhvervsorientering, særligt inden for digitale teknologier, og samtidig mindske sproglige og kulturelle barrierer.
FNUG er ansvarlig for delmål 4: 'Pilotprojekter i matematik og naturvidenskab: Udvikling og gennemførelse af prototypiske undervisningskoncepter og undervisningmaterialer til undervisning i de matematisk-naturvidenskabelige fag', som handler om at udvikle og gennemføre pilotprojekter i matematik og naturvidenskab for 5.-9./10. klasse og 1.-3.g.
Projektledelsen varetages af IPN Leibniz Institute for Science and Mathematics Education, Tyskland, i samarbejde med partnere fra SDU, Europa-Universität Flensburg og andre uddannelsesinstitutioner i Danmark og Tyskland.
FNUGs del af projektet er forankret ved PI Connie Svabo, med Gitte Miller Balslev som projektleder og Gabrielė Characiejienė, Chunfang Zhou, Jannie Nielsen og Maja Reedtz Tokerød som centrale medarbejdere.
Læs mere om STEPS her