Center for Grundskoleforskning
Udgivelser

Nye artikler fra forskere i Center for Grundskoleforskning

Center for Grundskoleforskning er stolt over at kunne bidrage med vigtig viden på emu's nye univers Verdensmål i undervisningen.

Flere forskere med tilknytning til centeret har bidraget med praksisrettede artikler, som kan inspirere til undervisningen i FN's Verdensmål. Du finder link til de enkelte artikler herunder. Find anden og mere inspiration på Verdensmål i undervisningen.

Økoskoleledelse: Om hvordan skoler forbindes til verden
Involverende bæredygtigshedsundervisning
Økoliteracy: Miljølæring med afsæt i det lokale
Uddannelse for bæredygtig udvikling: Udfordringer og muligheder
Børn skal vide noget om elendighed

Kort om Verdensmål i undervisningen

Det nye område Verdensmål i undervisningen på emu.dk har til formål at understøtte og inspirere skoler og uddannelsesinstitutioner til at inddrage FN’s Verdensmål i både undervisning, ledelse og organisation.

Verdensmål i undervisningen henvender sig til undervisere og ledelser på:

• Grundskoler
  • Forberedende Grunduddannelser (FGU)
  • Erhvervsuddannelser
  • De gymnasiale uddannelser
  • Voksen- og efteruddannelsesområdet

Verdensmål i undervisningen understøtter udvikling af bæredygtig undervisning og pædagogik. Området samler undervisningsaktiviteter, eksempler på praksis og artikler om verdensmålsdidaktik. Desuden findes der inspiration til at samarbejde på tværs af uddannelsesinstitutioner og inddrage verdensmålene i skolens ledelse, organisation og drift.

Efter lanceringen vil der løbende blive udviklet yderligere materialer, som efterhånden offentliggøres på Verdensmål i undervisningen.

Redaktionen afsluttet: 02.06.2022