Center for Grundskoleforskning
Konference

Se (eller gense) keynote fra konferencen Bæredygtige skoleliv

Den 28. september 2022 afholdt Center for Grundskoleforskning konferencen "Bæredygtige skoleliv". Du kan nu se (eller gense) konferencens keynote med Jane Wilkinson.

I slutningen af september var Center for Grundskoleforskning vært for konferencen "Bæredygtige skoleliv".  Konferencen bød bl.a. på en udenlandsk keynote, workshops og musikalske indslag.

Jane Wilkinson, var inviteret til at holde en keynote under titlen: School development through research/practitioner partnerships: Opportunities and challenges in transforming schooling through research with/for refugee background students

Jane er professor i Educational Leadership ved Monash University i Melbourne, Australien. Hun er bl.a. medforfatter til den internationalt indflydelsesrige bog Changing practices, changing education (Springer, 2014), som anlægger et økosystemisk perspektiv på udvikling af skolepraksis. I sin seneste forskning har hun været optaget af, hvordan skolesystemer modtager og integrerer migranter.

Se keynoten her.

I sin keynote kom Jane bl.a. ind på følgende spørgsmål:

• How can schools and education stakeholders, e.g., municipalities, NGOs, researchers,orchestrate conditions to support sustainable, positive change for the flourishing of all children?
  • How can we nurture theory/practice informed research partnerships to foster ecological links between home/family/school, stakeholders inside and outside school to support children’s flourishing?
  • What are the current challenges and opportunities for attempts to change/develop schools, school ecologies?
  • What role can research andresearchingpractices play in achieving these goals?

Redaktionen afsluttet: 13.10.2022