Tidsskrift

QM centerleder stifter tidsskriftet Moduli

Et nyt open access-tidsskrift, Moduli, blev lanceret i foråret 2023 under ledelse af QM centerleder Jørgen Ellegaard Andersen og et team af verdensklasse forskere

Af Louise Damkjær, , 05-06-2023

Et samlet forum til vigtige nye resultater

Moduli blev grundlagt for at forene og udgive væsentlige nye resultater på alle aspekter af moduli-teori eller relateret matematik.

QM centerleder, Jørgen Ellegaard Andersen, stod i spidsen for oprettelsen af Moduli-tidsskriftet og samarbejdede med de seks andre ledende redaktører (Managing Editors). Dertil medvirkede han også i arbejdet med at finde højtprofilerede forskere til at blive en del af den redaktionelle komite (Editorial Board).

Publikationerne omfatter, men er ikke begrænset til, teknikker fra: algebraisk, differentiel og aritmetisk geometri; kombinatorik; dynamiske systemer; gaugeteori; geometrisk analyse; geometrisk gruppeteori; ren matematik inspireret af fysik; repræsentationsteori; og topologi. Alle bidrag bliver peer-reviewed af eksperter på området og skal opfylde høje standarder for kvalitet og originalitet for at blive udgivet.

Moduli ejes af Compositio Mathematica og udgives i samarbejde med London Mathematical Society og Cambridge University Press.

Managing Editors

• Jørgen Ellegaard Andersen, University of Southern Denmark, Denmark
  • Steve Bradlow, University of Illinois Urbana-Champaign, USA
  • Dan Halpern-Leistner, Cornell University, USA
  • Vicky Hoskins, Radboud Universiteit Nijmegen, The Netherlands
  • Frances Kirwan, University of Oxford, UK
  • Margarida Melo, Università di Roma Tre, Italy
  • Anna Wienhard, Max Planck Institute for Mathematics in the Sciences, Germany
Kontakt forskeren

Professor Jørgen Ellegaard Andersen er stifter og leder af Center for Kvantematematik og professor ved Institut for Matematik og Datalogi (IMADA) ved Det Naturvidenskabelige Fakultet, SDU.