Æresdoktorgrad

QM samarbejdspartner bliver æresdoktor ved det Naturvidenskabelige Fakultet på SDU

I efteråret 2023 tildelte Institut for Matematik og Datalogi (IMADA) og Syddansk Universitet Professor Maxim Kontsevich titlen som æresdoktor

Af Louise Damkjær, , 30-10-2023

Æresdoktorgraden blev givet for at anerkende hans verdensklasse forskning inden for geometriske aspekter af matematisk fysik og blev tildelt ved SDU’s årsfest.

Maxim Kontsevich er Professor i matematik ved Institute des Hautes Études Scientifiques (IHES). En af hans mest fremtrædende præstationer er Fields-medaljen i 1998. En anerkendelse, der svarer til en Nobelpris inden for matematik. Maxims omfattende bidrag til området har givet ham medlemskab i det franske og europæiske akademi samt National Academy of Sciences.

Stort tillykke til dig Maxim, og til Center for Kvantematematik, som har skabt et attraktivt akademisk miljø inden for kvanteforskning.

Maxim Kontsevich