Publikationer

Artikel på arXiv om hyper-Kähler mangfoldigheder

Jørgen Ellegaard Andersen har med flere kolleger lagt en artikel med titlen: “On the Kontsevich geometry of the combinatorial Teichmüller space” på preprint-platformen arXiv

Af Jane Jamshidi, , 08-11-2021

Professor, Centerleder og D-IAS Chair Jørgen Ellegaard Andersen har i samarbejde med Alessandro Malusá ved Toronto Universitet og Gabriele Rembado ved Hausdorff Centre for Mathematics ved Bonn Universitet netop offentliggjort artiklen “Sp(1)-symmetric hyper-Kähler quantisation” på preprint-platformen arXiv.org.

I artiklen angiver de et nyt generelt 'scheme' til geometrisk kvantisering af  Sp(1)-symmetrisk hyper-Kähler mangfoldigheder.

ArXiv er navnet på et online arkiv, hvor forskere kan offentliggøre deres forskningsresultater inden disse bliver udgivet i et fagfællebedømt tidsskrift.

Link til artiklen på arXiv (er kun udgivet på engelsk): https://arxiv.org/abs/2011.03584

Redaktionen afsluttet: 08.11.2021