Center For Learning Computational Thinking

Designing for situated computational thinking with computational things (DK)

En populær overbevisning er, at CT-færdigheder der er trænet i et emne, kan genanvendes i umodificeret form i andre kontekster. Men forskningen bekræfter ikke denne tro.

Målet for projektet er, at udvikle og empirisk vurdere forskningsbaseret filosofisk, konsistent og operationel pædagogisk design indenfor Computational Thingking, der tager hensyn til færdighedernes situation

Det er også centralt for projektet at bruge Computationelle genstande til at understøtte elever og studerendes motivation, for at udvikle færdigheder i Computational Thinking

Projektets varighed er 4 år og anvender teoretisk og empirisk forskning til at udvikle et fundament for CT-pædagogik på alle uddannelsesniveauer herunder børnehaver, grundskoler, gymnasium og videregående uddannelse.

Projektet involverer fire seniorforskere, to Post.docs og en ph.d.-studerende.

Flere oplysninger om projektet kan fås ved at kontakte Nina Bonderup Dohn

Sidst opdateret: 19.07.2022