Center For Learning Computational Thinking

Aktivitet

Kom til bogseminar om Computational Thinking - 8. marts 2022

Af Gitte Alberen, , 09-02-2022

Forskere fra bl.a. SDU, DTU og CBS har bidraget til antologien Computational Thinking - Teoretiske, empiriske og didaktiske perspektiver, udkommet på Samfundslitteratur.

I bogen udvikles begrebet Computational Thinking (CT), og diskuterer hvad CT er, og hvordan det påvirker mennesker, faglighed og hverdagslivet generelt. Endvidere om hvordan man kan lære CT og bruge det på andre fagområder. I antologien fokuseres også på hvilke muligheder og begrænsninger der findes for CT i vores samfund.

Kom og hør forfatterne præsentere bogen samt faglige oplæg fra tre discussants. Sidstnævnte er:

Michael E. Caspersen, direktør for It-Vest og adjungeret professor ved Institut for Datalogi, Aarhus Universitet.

Lis Zacho, medlem af hovedbestyrelsen i Coding Pirates, lærer og medlem ekspertgruppen for digital læring og ekspertgruppen for matematik, nedsat af Undervisningsministeriet.

Anders Mørch, professor ved Institutt for pedagogikk, Universitetet i Oslo.

Tid:    Tirsdag 8. marts 2022, kl. 12:15 – 18:00

Sted:            Auditoriet, SDU Kolding

Pris:               Gratis

Adgang:      For alle

Tilmelding: conferencemanager.dk/bogseminar
(senest mandag 7. marts 2022, kl. 8:30)

12:15 Velkommen og overordnet introduktion til bogen v/redaktørerne
12:45 Forfattere præsenterer kapitler
13:30 Pause
13:45  Diskussionsoplæg v/ Michael E. Caspersen
14:30  Forfattere præsenterer kapitler
15:15 Diskussionsoplæg v/ Lis Zacho
16:00 Pause
16:15 Forfattere præsenterer kapitler
17:00  Diskussionsoplæg v/ Anders Mørch
17:45 Afrunding

Det bliver muligt at stille spørgsmål efter hvert segment.

Bemærk:
Bogen kan købes på dagen til nedsat pris.

Redaktører
Nina Bonderup Dohn, Robb Mitchell og Rocio Chongtay

Bidragydere
Nina Bonderup Dohn, Stig Børsen Hansen, Kristian Mortensen, Kerstin Fischer, Kilian Foth, Rocio Chongtay, Jesper Jensen, Lars Johnsen, Margrethe H. Møller, Lotte Weilgaard Christensen, Bodil Nistrup Madsen, Anne Gerdes, Jens Jørgen Hansen, Jussi Mikkonen og Christina Fyhn.

Hent en læseprøve på bogen, invitation til bogseminaret og/eller bestil bogen ved Samfundslitteratur.