Center for Landdistriktsforskning - CLF

Seminar med lektor Christian Borch, CBS – 21. maj

Om sociologen Gabriel Tarde (1843-1904), som har vist sig særdeles relevant for landdistriktsforskningen, idet han som den eneste af datidens tænkere inddrog forskellen mellem det landlige og det bymæssige i sine samfundsteorier.

CLF har taget initiativ til en studiekreds på Syddansk Universitet i Esbjerg, hvor samfundsfaglige forskere på tværs af institutter og fakulteter mødes og går i dybden med relevante samfundstemaer og tænkere. Det første forløb har drejet sig om sociologen Gabriel Tarde (1843-1904), som har vist sig særdeles relevant for landdistriktsforskningen, idet han som den eneste af datidens tænkere inddrog forskellen mellem det landlige og det bymæssige i sine samfundsteorier. Danmarks førende ekspert i Tarde, Christian Borch fra CBS – Handelshøjskolen i København, afslutter forløbet med et seminar med titlen ”Masse og suggestion”, fredag 21. maj kl. 11-12.30 i Esbjerg. Alle er velkomne, men forudsætter tilmelding til institutsekretær Bente Nielsen, 6550 4221 eller mail: bn@sam.sdu.dk.
Redaktionen afsluttet: 06.05.2010