Center for Landdistriktsforskning - CLF
Bestyrelse

Kommende bestyrelse for Center for Landdistriktsforskning på plads

Den kommende bestyrelse for Center for Landdistriktsforskning er nu på plads. Bestyrelsen skal sammen med resten af CLF udstikke retningen for centret de næste fire år.

Af Camilla Wissing Mortensen, , 24-06-2021

Det er med stor glæde, at vi hos Center for Landdistriktsforskning kan meddele, at den kommende bestyrelse for centret er på plads.

Bestyrelsen består af stærke og passionerede kræfter inden for landdistriktsområdet, der sammen med resten af CLF-gruppen skal udvikle centret de næste fire år.

”Det har været dejligt at mærke den begejstring og opbakning, som jeg har mødt fra de nye bestyrelsesmedlemmer. Det lover rigtig godt og er stærkt motiverende i forhold til det fremtidige arbejde med at videreføre og udvikle centeret,” siger centerleder Egon Noe.

Han er glad for, at det er lykkedes at samle en bestyrelse, der dækker bredt over forskellige interesser og potentielle samarbejdsflader inden for landdistriktsområdet.

”Det er et rigtig godt udgangspunkt for at videreføre det gode arbejde, som den forrige bestyrelse igangsatte. Derfor vil jeg også gerne benytte lejligheden til at takke de tidligere bestyrelsesmedlemmer for deres engagement i CLF. De har en stor aktie i, at centret står stærkt, og at der er gode ting at bygge videre på,” siger Egon Noe.

Bestyrelsen mødes for første gang i september på Syddansk Universitets nye campus i Esbjerg. Her vil bestyrelsen vælge formand og næstformand.

Den nye bestyrelse består af fire tidligere medlemmer og fem nye:

• Susanne Nors (Sekretariatschef Business Region MidtVest)
  • Jan Petersen (Borgmester Norddjurs Kommune)
  • Steffen Damsgaard (Formand for Landdistrikternes Fællesråd)
  • Jeppe Kristensen (Afdelingschef for Sundhedsinnovation og Kultur, Region Syd)
  • Ann Caroline Hansen (Landdistriktskonsulent & Fundraiser, Esbjerg Kommune)
  • Alex Würtz, (LAG koordinator LAG Struer-Holstebro)
  • Steffen Korsgaard (Institutleder for Innovation og Relationsledelse, SDU Kolding)
  • Annette Aagaard Thuesen (Landdistriktsforsker - Medarbejderrepræsentant)
  • Klaus Hollmann (Repræsentant for dekan, SDU)
Redaktionen afsluttet: 24.06.2021