Administrative opgaver

  • Ansøgningerne af myndighedsgodkendelserne til studierne.
  • Udarbejdelse af projektdokumenter.
  • Rekruttering af Almen praksis og sygehus.  Den første kontakt kan blive fulgt op af et informationsmøde eller evt. stormøde.
  • Udarbejdelse og indhentning af kontrakt med Almen praksis og sygehus.
  • Mulighed for at identificerer egnede forsøgsdeltagere til lægemiddelstudier via centrale registre eller via Almen praksis it-system. 
  • Annoncere i fagblade for rekruttering af mulige forsøgsdeltagere.
  • I samarbejde med Almen praksis og sygehus sikrer vi, at forsøgsdeltagerne der inviteres er egnet ud fra gældende in- og eksklusionskriterier. 
  •  CTU varetager informationsmøde, indhentning af informeret samtykke og screenings forløb samt planlægning med egnede deltagerne.
  •  ”Randomiserings-møde” og afsluttende møde med Almen praksis og sygehus.
  • Opdatering af versionsudgaver af studie materiale.
  • Indsamling af data til registrering af endepunkter i studierne. Det gøres gennem månedlige opfølgninger fra forsøgsdeltager, indhentning af journalmateriale og computer search over hospitalsindlæggelser.
  • Indberette utilsigtede hændelser (AE, SAE og SUSAR).
  • Endepunkts materiale bearbejdes til studiernes endepunkts-komite.

CTU har opbygget stor knowhow, for at sikre optimal administrativ gennemførsel af studierne. I forbindelse med nye studier udvikler og tilpasser vi de metoder der skal benyttes således at studierne udføres med høj faglig kompetence.