Forskningsenheden OPEN

OPEN søger datamanager med registerkompetencer

Datamanagement, dataanalyse, registre og sundhedsforskning – lyder det spændende for dig? Så er du måske den datamanager, vi søger til styrkelsen af registerforskningen i Region Syddanmark.

OPEN (Odense Patient data Explorative Network) er en forskningsinfrastruktur i rivende udvikling. Vores opgaver er blandt andet at hjælpe forskere i Region Syddanmark med at oprette kliniske kohorter, gennemføre kliniske studier, opsamle og opbevare biologiske prøver og kliniske data samt udføre registerbaseret forskning. Herudover udfører OPEN egen registerforskning og etablerer registersamarbejder med eksterne parter.

OPEN ønsker nu at styrke indsatsen yderligere indenfor epidemiologi og registerforskning. Vi søger derfor en datamanager, som kan bidrage med konsulentbistand og praktisk udførsel af registerprojekter. Du vil arbejde tæt sammen med OPENs egne forskere samt andre forskere i Region Syddanmark. Du skal blandt andet assistere i processen med at omsætte klinikernes forskningsideer til konkrete registerforskningsprojekter og herigennem hjælpe med at optimere det forskningsmæssige udbytte af de danske sundhedsregistre og kliniske databaser.

Dine arbejdsområder bliver, at:

• Assistere forskerne i deres registerforskningsprojekter
  •  Vejlede forskere i brugen af de danske registre
  • Bidrage med datamanagement og analyse af registerdata
  • Opbygge forskningsdatabaser på basis af kliniske kohorter
  • Indgå i OPEN Advise med registervejledning af forskere
  • Indgå i OPENs team af dedikerede medarbejdere

Vi forventer, at du:

• Har praktisk erfaring med udtræk og håndtering af registerdata og sundhedsdata
  • Har erfaring i at arbejde med epidemiologisk forskning på basis af data fra sundhedsregistre
  • Har erfaring med statistisk software såsom STATA
  • Er fortrolig med relationelle databaser og SQL
  • Behersker engelsk i skrift og tale
  • Er serviceminded, udadvendt og en god formidler
  • har sundhedsvidenskabelig erfaring/uddannelse og videnskabelig baggrund - på ph.d.-niveau er en fordel.

Vi tilbyder
En meningsfuld hverdag, på en arbejdsplads i vækst, hvor du bliver en vigtig brik i arbejdet med at forbedre vilkårene for den sundhedsvidenskabelige forskning i regionen. Du bliver en del af et dynamisk hold af engagerede kollegaer med forskellig baggrund. Vi værdsætter et uformelt, positivt og engageret arbejdsklima, med en flad struktur, hvor du får stor indflydelse på, hvordan du strukturerer din arbejdsdag og løser dine opgaver.

Interesseret?

Kontakt Katrine Rubin på tlf.: 2126 1966 eller per mail: katrine.rubin@rsyd.dk

Hvis du er interesseret i at læse mere, kan du besøge OPENs hjemmeside på Syddansk Universitet: www.sdu.dk/ki/open

Din ansøgning

Modtages senest den 3. januar 2018, kl. 24. Se stillingsopslaget og send din ansøgning her.

Samtaler afholdes d. 10. og 11. januar.

Redaktionen afsluttet: 19.11.2017